3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Európában az idei év és a következők is arról szólnak, hogy a vasút komoly kísérleteket tesz arra, hogy elhódítsa a turistákat a légi közlekedéstől. Ajánlatokban egyre kevésbé van hiány.

Európában a vasúttársaságok egyre nagyobb lendülettel támadják a légitársaságokat. A vonatozás reneszánszát éli – írja a Euronews.travel hírportál. A legújabb, országokat összekötő vasúti járatot a spanyol nemzeti vasúttársaság, a Renfe indította július közepén Barcelona és Lyon, illetve július végén Madrid és Marseille között. Ezek az első expressz összeköttetések Spanyolország és Franciaország között.

A vasút hívei nem győzik hangsúlyozni, hogy aki turistaútra indul, az a vonatozással tudja a legjobban csökkenteni szén-dioxid-lábnyomát, főleg ahhoz képest, mintha repülővel utazna. Egy Párizs-London utat 14-szer kevesebb szén-dioxid-kibocsátással lehet megtenni. És az éjszakai, hálókocsis járatok kifejezetten azokat célozzák, akik spórolni akarnak a közlekedés költségén.

Magyar vonat mikor megy, mondjuk Marseille-be?
Magyar vonat mikor megy, mondjuk Marseille-be?

Bécsből nagyon sok helyre lehet eljutni éjszakai járatokon. Az osztrák vasúttársaság, az ÖBB 2016-ban támasztotta fel ezt a formát Nighjet szolgáltatásának bevezetésével. A fő úti cél Párizs - Salzburg és München érintésével. A 14 órás járatok hetente háromszor indulnak mindkét irányba 30 eurós (12 ezer forint) indulóáron. A privát fülke 120 euróba kerül.

A 2023-ban induló Nighjetek utazási kényelemben igyekeznek felvenni a versenyt a repülők első osztályaival. Emellett megcélozták az olaszországi Milánót és Genovát is.

Brüsszelből a bécsihez hasonló éjszakai járattal, a European Sleeperrel lehet eljutni Berlinbe, Amszterdamon át. Ez a járat idén május végén indult. A European Sleeper egy átszállással elérhetővé teszi Londont, Prágát és Varsót is. A tervek szerint 2024-ben már közvetlenül viszi utasait Drezdába és Prágába.

Prágából Zürichbe a cseh vasúttársaság, a CD éjszakai járatán lehet eljutni már 2022 óta. Egy hatszemélyes fülkében egy ágy 50 euróról (hozzávetőleg 20 ezer forint) indul.

Budapestről Szlovénia fővárosába, Ljubljanába lehet eljutni Grazon keresztül olyan vasúti járaton, ami illeszkedik az új európai vasúti hálózatba. Ez a járat 2021 óta él. Az utazási idő 7,5 óra, az árak 16 eurónál kezdődnek mindkét irányba.

Párizsból 2024-től indul a TGV gyorsvasúti Berlinbe. Ezzel hét órára rövidül az út a két főváros között. Párizsból Madridba szintén 2024-tól, Velencébe 2025-től indul vasúti járat. Spanyolországból az olimpia idejére terveznek vasúti járatokat indítani.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!