Igazán kellemesen, akár egy szállodában is érezheti magát az a vásárló, aki megveszi a Boeing BBJ 777-9-es típusú magánrepülőgépet. Az ott kialakított luxuskörnyezetre nem lehet rosszat mondani. A belsőt a Lufthansa Technik szakértői álmodták meg és ehhez a céghez fűződik a megvalósítás is, amiről a minapi Dubaji Airshow-n lehetett meggyőződni - számolt be a CNN. Nézzük csak!
Nem semmi ez a hálószoba, amiben álomra hajthatja fejét a vendég. Elég teret ad a szélestörzsű 777x business gépes változata, összesen 343 négyzetmétert építettek ki vagy be. A gép akár 22 órás útra is képes leszállás nélkül, úgyhogy akár két alvás is belefér.
Repülőgépen még sohasem kínáltak ekkora esőztető zuhanyozót, amit egyesíthetünk a hálószobával, így teljes lesz a privát szféra.
Mindez mennyibe kerül? A gép 450 millió, a belső kiépítés 130-160 millió dollár. A német cég büszkén mutatta be az arab országban rendezett kiállításon és azt mondta: főleg arab uralkodóknak és családjuknak szánja. (Meghívhatták volna a magyar vagy az orosz potentátokat is - a szerk.).
Hassan Gasim, a Lufthansa Technik értékesítési igazgatója szerint sikerült kombinálni a közel-keleti eleganciát és fényűzést a modern vonalú belsőkkel és persze a rendkívül igényes kialakítással.
Ha dolgozni akar egy üzletember vagy több, akkor annak sincs akadálya, tárgyaló is van és plenáris ülés is tartható. A trapéz alakú falakból könnyedén elővarázsolhatók a kellékek, a kivetítők, stb., és ha már nincs szükség rájuk, vissza is fordíthatók a falba úgy, hogy nem is látszódnak.
A planáris ülés helyszíne díszebédre is alkalmas, az asztalban elrejthetők az egyéni monitorok.
A kabin másik felében szépen elkülönített fülkéket helyeztek el, összesen hat darabot. Ott utazhat a delegáció többi tagja. Ezen kívül további 32 férőhely is várja az egyéb kísérőket, mindegyik a hagyományos repülőgépen lévő business osztálynak megfelelő kényelmet és ellátást nyújt. A szakasz végén prémium economy osztályú foteleket helyeztek el.
Az új Boeing 777X típusú repülőgépek 2025-től állnak forgalomba. Egyelőre a business jetre még nem kaptak megrendelést, de a németek erősek a piackutatásban, nem valószínű, hogy bedobták volna Dubajban ezt az új verziót, ha nem láttak volna rá keresletet. A Lufthansa emberei eddig már 150 különféle BBJ-modelt alakítottak át belülről a vásárlók kívánalmai szerint, úgyhogy a gyakorlatuk már megvan.
A Dubai Airshow-n bárki elképzelhette, hogy milyen lehet egy ilyen repülőgép belseje. Elegendő volt a virtuális valóságot bemutató eszközöket használni. A Lufthansa mérnökei szerint elég nagy kihívás egy ilyen luxusjármű belső kialakítása, ezért ha most mindjárt leadja valaki a megrendelést, akkor is legkorábbnan 2027-ben, de még inkább 2028-ban élvezheti ezt a luxust a levegőben.
Az Arab-öböl körüli gazdag országok légterében jelenleg 30 darab Boeing 747-es, private jetnek konfigurált repülőgép közlekedik, de ezek nem tudják azt, amit a fent bemutatott, igaz, még csak elképzelt modell. Az amerikai gyártó eddig összesen 250 darab business jetet adott el, többnyire a 737 MAX típusból, de vannak már a 787-es és a 777X-es modellre épített változatok is.