Az Országgyűlés Gazdasági Bizottságának meghallgatásán Dávid Ferenc DK-s politikus érdeklődésére árulta el Rogán Antal, hogy a IV. Károly gőzös felújítására adott ötmilliárd forint turisztikai támogatást a magyar állam – írja az Index. Mint arról lapunk is beszámolt, Kreinbach József üzletember cége, a Chain Bridge Experience Kft. 5 milliárd forintos turisztikai célú támogatást kapott a magyar államtól, ám azt, hogy mire is költené a pénzt, eddig homály fedte.
Azt már a 24.hu idézi fel, hogy a IV. Károly oldalkerekes termesgőzös 1917-ben készült el, ez volt a legnagyobb magyar folyami személyszállító gőzhajó. Ezen szállították végig a Dunán a Szent Jobbot 1938-ban, I. Szent István halálának 900. évfordulóján. Az Index 2019-es cikkéből kiderül, hogy a hajó túlélte a második világháborút és a szocializmust is, 1976-ig működött turistahajóként, majd előbb Budapesten, később Szegeden lett belőle állóhajó és a város egyik legismertebb látványossága. 2000-ben került a Szeged melletti tápéi öbölbe, ahol a felújítást várva végül „menthetetlen állapotig romlott. Mostanra a vízből alig kiemelkedő roncs maradt csak belőle”.