9p

NIS2: rohamosan közeleg a határidő, kerülje el a bírságot!
Mit jelent a gyakorlatban a NIS2 a vállalkozások számára?
Hogyan válasszunk szolgáltatót a megfelelőség biztosításához?
Milyen eszközökkel lehet erősíteni a védelmet és mit kell tenni, ha támadás ért minket?

NIS2 újratöltve - IT-biztonság a gyakorlatban

2024. június 18.

Részletek és jelentkezés itt!

Régen is léteztek strandok, uszodák, gőzfürdők, termálfürdők, amikor még nem tudtuk, mi fán terem a wellness. Az utóbbi 20 évben lett ez a varázsszó, holott sokszor bele sem gondolunk, mit is takar valójában. A hazai wellness és spa trendekről érdeklődtünk a magyarországi piac eltérő szegmenseinek képviselőjétől.

Magyarországon a „wellness ugye van?” kérdésre a legtöbb esetben igen a válasz, másképp talán nem is indul útnak a szállodába a vendég. Egy külföldi, a témában jártas szakembernek ez a fogalom korántsem csupán azt jelenti, hogy egy bőséges svédasztalos reggeli után bepoccsanunk a jacuzziba, aztán délig lubickolunk, ledőlünk pihenni, hogy aztán estefelé újra megismétlődjön ez a menetrend.

Az érezzük jól magunkat, azaz wellness témakörébe már sok évvel ezelőtt is jelen volt – tőlünk Nyugatra –, például a személyre szabott diéta, a torna, a tibeti hangtál masszázs, az illóolajok használata, a meditáció vagy mondjuk egy erdei séta, fák ölelgetésével. Ez kevés hazai szállodára jellemző, nálunk a keresletet többnyire a jacuzzi nagysága és az étkezés minősége határozza meg. Ettől mintha nem tudnánk elszakadni. Az sem jellemző, hogy a helyi – vidéki – adottságokat mindenütt kihasználnánk, illetve, hogy marketingben jellemzően egy-egy bizonyos vendégcsoportot céloznának meg. 

Aquaworld: a kültéri vizes játszótérnek nyáron lesz sikere

E cikk szerzője a minap egy szakmai konferencián vett részt az Aquaworldben, amely az ország legnagyobb komplett élményfürdője, több száz szobás szállodával. Lehetett hallani magyar szót is, külföldit is.

Hozzánk elsősorban családdal, kisgyermekkel érkezők jönnek, de valóban sok a külföldi is – tudtuk meg Sívó Roland igazgatótól. Miként találnak ide? Nos, elsősorban taxival, külön busztranszfer valaha létezett, de a Covid óta nem működik. Bár jár BKV busz, de az számukra bonyolult, és sok időbe telik – átszállásokkal – ideérni. 

A gyermekeknek szóló élmények skálája széles és állandóan bővítjük azt. Jóllehet, a felnőttek és a gyerekek egészen eltérő módon gondolkodnak arról, miként érzik jól magukat. Ebből olykor konfliktus is adódik, amit nem könnyű kivédeni – tájékoztat Sívó Roland. A kültéri pancsolós vizes játszótérnek bizonyára nagy lesz nyáron a sikere a kicsik körében.

A külhoni wellness trend követése eléggé költségigényes, hiszen ezek drága beruházások.

Igyekszünk követni az újdonságokat, de főképp rendben tartani, korszerűsíteni a meglévő medencéket, csúszdákat. A szállodai vendégek 80 százaléka külföldi, főleg Romániából, Szerbiából, Szlovákiából, Ausztriából látogatnak ide, de jelentős az Izraelből ide érkezők száma is.  Elsősorban az online közösségi médián keresztül tájékozódnak a létünkről, a szolgáltatásainkról. Főleg az ünnepi hétvégék teltházasak – e tekintetben szerencse, hogy mondjuk, Romániában, nem ugyanazokra a napokra esnek az ünnepek, mint nálunk. 

Már szót ejtettünk róla, hogy az étkezés, a svédasztal bősége, korszerűsége, választéka kulcskérdés. Örömmel láttam, hogy az asztalokon kis táblácska figyelmeztet arra, ne hagyjunk fölöslegesen ételmaradékot, azaz annyit szedjünk, amennyivel meg is tudunk birkózni.

A magyar vendégek és a tőlünk Keletre élők körében még mindig dívik, hogy kétszer annyit raknak a tányérra, mint amennyit meg tudnak enni. Egy osztrák vendég inkább háromszor megy a tálakhoz, kevesebbet szed, de meg is eszi azt. A táblácska ellenére havonta 8-9 tonna hulladék keletkezik ily módon, azaz megy sok-sok ember munkája a szemétbe. Ahhoz, hogy ezen túllépjünk, még jónéhány év szükséges.

A Danubius évtizedek óta élen jár a wellnessben, jóllehet a nagyközönség körében ez olykor keveredik a gyógy- és a termálszálloda jelentésével.

A keresletet többnyire a jacuzzi nagysága és az étkezés minősége határozza meg. Fotó: Aquaworld
A keresletet többnyire a jacuzzi nagysága és az étkezés minősége határozza meg. Fotó: Aquaworld

Hotel Bük: gyógyszállóból wellness hotel

A Hotel Bük esetében tudatosan kezdtünk el építkezni a wellness turizmus irányába. 2019-től megszüntettük a gyógyvizes medencéket, helyettük élményelemekben gazdag, meleg vizes medencéket építettünk – mondja Németh Viktória, a szálloda igazgatója.

All inclusive kínálatunk iránt a családos utazók és a kifejezetten wellness szolgáltatást kedvelők érdeklődtek nagyobb számmal. Ezért 2020-ban megnyitottuk új családi kalandmedencénket, tele élményelemekkel, sodrófolyosóval, vízi ösvénnyel, buzgárokkal. Bár a fiatalabb korosztálynak terveztük, sok idősebb is élvezi a kikapcsolódásnak ezt a formáját.

Az elmúlt években egyre fokozódott a szauna és a kozmetikai kezelések iránti érdeklődés.

Ezért teljesen megújítottuk a szaunavilágunkat, melyet idén áprilisban adtunk át. A több mint 20 személyes finn szauna, különféle szeánszokkal, tematikus programokkal várja a vendégeket. Élénk az érdeklődés, ezért újabb tematikákat, felöntéseket találunk ki.

A gyerekek nem zavarják a felnőtteket az elmélyülésben?

Az infra-, bio- és aromaszauna mellett merülőmedence, attraktív gőzfürdő, csendes pihenőtér egészíti ki az élményt. Ez az övezet csak felnőttek számára szolgál. A későbbiekben tervezünk egy-egy elkülönített gyermekszauna órát az infra és bioszaunában, szülői felügyelettel. Ez is az új trend része.

Ami még változás a múlthoz képest, hogy a szaunavilág textilmentes övezet, ahogyan az a tradicionálisan régóta szaunázó északi-nyugati országokban szokás. 

Melyek a vendégek egyéb új kívánságai?

Alapvető igény lett a masszázs és a testkezelés. Elsősorban a belföldi vendégkör masszázs rajongó. A külföldiek jobban keresik a kiegészítő elemeket. A wellnessiszappal történő, krémes, lávaköves, olajos, testpeelinges kezelések a legnépszerűbbek.

Látszik már a jövő tendenciája is, egyre többen érdeklődnek a gyerekmasszázs iránt. Ebben óriási potenciál van.

A kozmetikai kezelések igénybevétele korábban nem volt jellemző, mindenki a saját kozmetikusához ragaszkodott. A piac átalakult, ma már népszerűek az egy adott márkához kapcsolódó kezelések – nálunk ez jellemzően natúr, bioalapú.

A minőségi szintre emelkedett wellness kultúra része az egészségtudatos all inclusive étkezés. A családos utazók számára lassan alapszolgáltatások a gyermekeknek nyújtott szórakoztató, környezettudatos foglalkozások, amelyek lehetővé teszik a szülők elvonulását, kikapcsolódását.

Danubius Hotel Helia: ahol a magyar törzsvendégkör jelentős

A pesti Dunaparthoz közel található Danubius Hotel Heliát szívesen választják kikapcsolódásra a fővárosba látogató külföldi turisták, és a családok is – válaszolta kérdésünkre Heréb István, a szálloda igazgatója.

A wellnesst nemcsak szállóvendégek, hanem jeggyel-bérlettel, egyéni, kívülről érkező látogatók is igénybe vehetik. Mára kialakult a saját törzsvendégkörünk. A helyi, napi jeggyel vagy bérlettel érkezők jól tudják, hogy mikor kevesebb a turista. Ilyenkor a közfürdőkhöz, uszodákhoz, fitnesztermekhez képest családiasabb légkörben, kevesebb vendéggel osztozva tudnak kikapcsolódni, edzeni. Sokan értékelik, hogy egy fedél alatt vannak az edzőtermek és a medencék is.

Párosan szép a szaunázás.

A szaunázás az egyik legkedveltebb időtöltés. Még külön van a férfi és női szauna, hiszen a hagyományok szerint a szaunát fürdőruha nélkül kell használni. Azonban ez – pár kivételtől eltekintve – már nem így működik. Vendégeink többsége inkább fürdőruhában, a párjával szeretné igénybe venni a szolgáltatást, amit lehetővé is teszünk nekik.

Fontos vonzerőnk, hogy a helyi vendégeinknek különböző csoportos edzéseket, órákat indítottunk el, amelyekre egyre többen jelentkeznek, illetve nagyon népszerű a babaúszás is, amely gyakran telt házzal megy.

A gyermekeknek szóló élmények skálája széles és állandóan bővül. Fotó: Aquaworld
A gyermekeknek szóló élmények skálája széles és állandóan bővül. Fotó: Aquaworld

Ensana Hotelek: együtt az alternatív gyógymódokkal

A korábbi évekhez képest új gyógyászati trendek figyelhetők meg a világban. A pandémia óta azt látjuk, hogy összességében változtattak az emberek egészségükre és jólétükre vonatkozó látásmódjukon – amint azt Molnár Renátától, az Ensana Hotelek PR igazgatójától megtudjuk.

Egyes szállodáinkban továbbra is rendkívül erős a hagyományos orvosi kezelések iránti kereslet, de az elmúlt 2-3 évben egyre nagyobb igény mutatkozik alternatív gyógymódok iránt. 

Szállodacsoportunk a kezdetek óta nagy hangsúlyt fektet a holisztikus és sokrétű egészségügyi koncepciójára, amely nemcsak a vendégek fizikai állapotára és tüneteire összpontosít, hanem a mentális egészségre, az egészséges táplálkozásra és a preventív szemléletmódra is. Ezt az irányvonalat a jövőben szeretnénk folytatni, sőt további lehetőségekkel bővíteni. 

Egyre vonzóbb lesz az egészséges életmód

Az Ensana – a demográfiai változások miatt – az elkövetkező években növekvő igényt prognosztizál a prevenció, az egészséges életmód, az azt támogató tanácsadás, valamint a természetes gyógymódok iránt.

Azt tapasztaljuk, hogy a szállodáinkat választó magyar vendégek fogékonyak az új trendek követésére, nyitottak az új kezelések kipróbálására, főleg, ha az egészséges életmódra való törekvés áll a fókuszban.

De máris itt a legfrissebb trend – igaz, nem szállodában találkozhatunk vele. Amint azt több lap is hírül adta, Győrben az RQ Vízi Élménypark és Gyógyfürdő hamarosan megnyílik a Mosoni-Duna és a Rába találkozásánál. A tekintélyes létesítmény – amely pár év múlva lesz 100 éves, és amelyet 1931-ben építették Hajós Alfréd tervei alapján – a műfaj új fogalmaival ismerteti meg a látogatót.

Hétcsillagos élménypark, szódásszifonnal

A megszépült, világszínvonalú élményfürdő magát „hét tengeri csillagos"nak minősíti. Hogy miért pont hét? Mert hét területen szeretnének kiemelkedőt nyújtani, ezek az építészet, a szolgáltatások komplexitása,a gyógyászat, a tisztaság, a vendéglátás és a gyermek- és családi vonzerők. Ennek jegyében lett babamedence és spraypark is. Az élményfürdő saját online rádiója honlapjukon és az applikáción keresztül is hallgatható lesz.

Az egyik fő kuriózum a 32 méter magas szódásszifon, de lesz olyan csúszda is, ami 195 méter hosszú. A vízi élménypark minden szeglete egy-egy magyar feltalálóra, illetve találmányára emlékeztet. Jedlik Ányos szódásszifonja mellett felbukkan a Kodály módszer és Bíró László golyóstolla is.

A szauna parkban erős a japán hatás. Az illatáradat és a szaunaszeánszok kiegészítéseként a pihenőrészben japán finomságokkal és italokkal várják a vendégeket.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!