1. Tisztázzuk elvárásainkat!
Ahhoz, hogy a szoftver teljes mértékben megfeleljen a vállalat igényeinek, fel kell térképezni, szükség van-e például a több telephelyen történő online számfejtésre, vagy vannak-e speciális munkakörök, illetve munkarendek a vállalatnál. Az ilyen speciális igényeknek ugyanis nem minden szoftver felel meg, egyes programok csak az alapvető adminisztrációra képesek.
2. Kérjük ki a felhasználók véleményét!
A döntésnél ne csak a pénzügyi szempontokat vegyük figyelembe, hanem kérdezzük meg azon munkatársakat is, akik előre láthatóan használni fogják a programot. A bérszámfejtők például jelezhetik, milyen tapasztalatokat szereztek az egyes programokkal kapcsolatban, az IT-s szakemberek pedig a technológiai háttérre vagy a szükséges fejlesztésekre vonatkozóan tudnak véleményt nyilvánítani. A vezetők szempontjairól se feledkezzünk meg: milyen kimutatásokat, döntés előkészítő anyagokat várnak el, és összeállíthatók-e az ehhez szükséges lekérdezések a szoftverből.
3. Ügyeljünk a jogszabálykövetésre!
A bérszámfejtés jogi szabályozása rendkívül gyorsan változik, ezért fontos, hogy a fejlesztő gyakori programfrissítésekkel biztosítsa a szoftver naprakészségét. Érdemes megnézni, hogy a szerződésben milyen garanciákat vállal a szoftver fejlesztője a jogszabálykövetésre. A NEXON humánügyviteli szoftverfejlesztő és szolgáltató például évente 10-15 frissítést biztosít a programokhoz, amelyek így garantáltan megfelelnek az aktuális előírásoknak.
4. Ellenőrizzük az adatok biztonságát!
A bérszámfejtő program rendkívül érzékeny személyes adatokat tartalmaz. Ezért érdemes olyan megoldást választani, amelyben több szintű jogosultságok állíthatók be. Így minden felhasználó csak a munkájához szükséges információkhoz férhet hozzá, valamint az adatok módosítását is csak az arra kijelölt személyek végezhetik.
5. Törekedjünk teljes lefedettségre!
A szoftver akkor tudja hatékonyan támogatni a bérszámfejtést, ha a bérügyvitel valamennyi területét képes kezelni. A terület hatékonyságát javítja, ha a program rendelkezik bér- és munkaügy, OEP ellátások, havi e-bevallás, vezetői információs és cafeteria modullal.
6. Válasszunk integrált HR rendszert!
Nagyban növelheti a vállalat hatékonyságát egy integrált humánügyviteli program. Ennek részeként a bérszámfejtő szoftver összekapcsolható a HR többi területét támogató megoldásokkal (például a személyügyi vagy a munkaidő-nyilvántartó programmal), így egyetlen adatbázisra van szükség, amelyben az információk mindig napra készen tárolhatók. Ha jelenleg nem is alkalmazunk más HR szoftvert, a későbbiekben még szükségünk lehet rá, így érdemes eleve olyan megoldást választani, amely könnyen integrálható vállalatirányítási és humánügyviteli rendszerekkel.
7. Nézzük meg a riportokat!
Fontos, hogy még a választás előtt megvizsgáljuk, az adott program használata valóban hatékony segítséget jelent-e a vállalatnak. Alapvető elvárás, hogy a programból könnyen és rugalmasan legyenek lekérdezhetők olyan kimutatások, amelyek révén elemezhető a vállalat teljesítménye.
8. Ellenőrizzük a fejlesztő referenciáit!
Érdemes olyan fejlesztő termékét választani, amely mind a HR, mind a szoftverfejlesztés területén nagy tapasztalattal rendelkezik. A NEXON szoftvereivel például 3000 ügyfelénél 1 millió munkavállaló bérét számfejtik. A széleskörű ügyfélbázis azt mutatja, hogy a program nemcsak megfelel az előírásoknak, de könnyen használható és rugalmasan alakítható is egyben.
9. Kérjünk felelősségvállalást!
A vállalat érdekei azt diktálják, hogy amennyiben a szoftver mégsem működik megfelelően, és emiatt hiba csúszik a bérszámfejtésbe, az esetleges következményekért a fejlesztő viselje a felelősséget. Válasszunk olyan partnert, amely rendelkezik felelősségbiztosítással.
10. Válasszunk korszerű megoldást!
Amennyiben új szoftvert vezetünk be, törekedjünk arra, hogy az a lehető legkorszerűbb és az új HR trendeknek is megfelelő program legyen. Így elkerülhetjük, hogy rövid időn belül váltanunk kelljen. Az új megoldásokra példa lehet a webes önkiszolgáló rendszer, amelyben a dolgozók maguk is bevonhatók a személyügyi munkába.
+1. Igényeljünk terméktámogatást!
Bármennyire jó megoldást választunk, előfordulhat, hogy a bevezetés után is szükség van a fejlesztő segítségére. Ezért mindenképpen nézzük meg, milyen terméktámogatás tartozik a programhoz! A legjobb szolgáltatók 24/7-es rendelkezésre állást biztosítanak, és az ügyfélszolgálaton naprakész ismeretekkel rendelkező szakemberek dolgoznak.
A NEXON most rendkívüli egyedi kedvezményeket biztosít a nexONBÉR bérügyviteli rendszer árából. Kérjen árajánlatot!
(x)