A nyereség növekedése a magasabb üzleti volumeneknek, a magasabb ügyfélszámnak, a továbbra is alacsony hitelezési költségeknek, valamint a bankadó és a társasági adó alacsonyabb szintjének köszönhető. A K&H Biztosító 2017 első negyedévében 846 millió forint adózás utáni eredményt ért el, ami 10 millió forintos növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
„Bár az alacsony kamatkörnyezet nyomást gyakorolt a bruttó bevételre, a K&H Bankcsoport 2017 első negyedévében kiemelkedő 10,1 milliárd forint adózás utáni nettó eredményt ért el, ami éves összehasonlításban 8%-os emelkedést jelent. Ez a jó eredmény a magasabb üzleti volumeneknek és a növekvő ügyfélszámnak, a továbbra is alacsony hitelezési költségeknek, valamint a bankadó és a társasági adó alacsonyabb szintjének köszönhető. A K&H 57 milliárd forint új hitelt folyósított 2017 első negyedévében, ami 684 kkv és vállalati, valamint 7160 lakossági ügyfél tervének megvalósulását jelenti. Dinamikus üzleti tevékenységünk következtében a hitelezés területén mért piaci részesedésünk a 2016. márciusi 9,8%-ról 2017 márciusára 10,1%-ra nőtt ” – jelentette ma be David Moucheron, a K&H Csoport vezérigazgatója.
„Éves összehasonlításban a kkv-knak és nagyvállalatoknak nyújtott hitelek állománya 23 milliárd forinttal, 3 százalékkal növekedett. A 2017. első negyedévi 57 milliárd forint összegű leszerződött állománnyal és 13,1 százalékos piaci részesedésével a K&H a Növekedési Hitelprogram egyik legaktívabb résztvevője maradt. A Növekedési Hitelprogram kivezetése után továbbra is vonzó, fix kamatozású hiteleket kínálunk, amelyek a Növekedési Hitelprogram helyére tudnak lépni a piacon. A hitel- és betétállomány nagysága alapján a K&H a második legnagyobb piaci szereplő, és továbbra is őrzi erős pozícióját.” – mondta Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője.
A K&H nem auditált, konszolidált, IFRS (nemzetközi számviteli szabályok) szerinti eredménye
Nik Vincke, a K&H Biztosító vezérigazgatója hozzátette: „ A 2017 első negyedévében az előző év azonos időszakának eredményét 1 százalékkal meghaladó, 846 millió forintos nyereséget könyveltünk el. Ügyfélközpontú stratégiánknak köszönhetően ismét a piacra jellemzőnél jobb teljesítményt értünk el: éves összehasonlításban a nem-életbiztosítási területen 19 százalékkal nőtt a bruttó díjelőírásunk, míg az életbiztosítási tartalékaink több mint 7 százalékkal növekedtek az előző év azonos időszakához képest.”
mfor.hu