A GVH szerint a Lidl azzal sértette meg a törvényt, hogy akciós kiadványaiban a "6 éve a legjobb árak", illetve a "2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!" szlogent alkalmazta.
A Lidl által hetente igen magas példányszámban megjelenő reklámújságjában a vállalkozás állítása szerint a szlogen kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott és nem lehetett összefüggésbe hozni a versenytársak termékeinek áraival.
A GVH szerint ezzel szemben a reklámújság semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmazott, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapban szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest jelenti a legjobb árat az akció időtartama alatt. A GVH szerint a "legjobb árak" közlés üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza.
A GVH a jogsértés elkövetéséért 10.000.000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A bírság meghatározásánál a Versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a reklámújságokban történő hirdetések megjelentetése több héten át zajlott, így a fogyasztók széles körét érte el, továbbá arra, hogy a karácsonyi és újévi időszakban jelentek meg a hirdetések, amikor a vásárlás kiemelt fontosságú a fogyasztóknak.
mfor.hu