2p

Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 10 millió forintos bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal a Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.-re.

A GVH szerint a Lidl azzal sértette meg a törvényt, hogy akciós kiadványaiban a "6 éve a legjobb árak", illetve a "2011-ben is a legjobb árakkal várjuk Önöket!" szlogent alkalmazta.

A Lidl által hetente igen magas példányszámban megjelenő reklámújságjában a vállalkozás állítása szerint a szlogen kizárólag az üzletlánc saját üzleteiben kapható termékek áraira vonatkozott és nem lehetett összefüggésbe hozni a versenytársak termékeinek áraival.

A GVH szerint ezzel szemben a reklámújság semmilyen olyan kitételt, utalást nem tartalmazott, amely szerint a szlogen azt jelentené, hogy a szórólapban szereplő termékeket a Lidl saját áraihoz képest jelenti a legjobb árat az akció időtartama alatt. A GVH szerint a "legjobb árak" közlés üzenete egyértelműen arra utalt, hogy a vállalkozás valamennyi versenytársához képes a legalacsonyabb árakat alkalmazza.

A GVH a jogsértés elkövetéséért 10.000.000 forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást. A bírság meghatározásánál a Versenyhivatal figyelemmel volt arra, hogy a reklámújságokban történő hirdetések megjelentetése több héten át zajlott, így a fogyasztók széles körét érte el, továbbá arra, hogy a karácsonyi és újévi időszakban jelentek meg a hirdetések, amikor a vásárlás kiemelt fontosságú a fogyasztóknak. 

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!