A 10,2 milliárd fontos (csaknem 17 milliárd dolláros) ajánlatot a Cadbury vezetése azonnal elutasította, azzal az indokkal, hogy a javasolt vételár "alapvető mértékben alulértékeli" a céget.
A piacnak ugyanakkor tetszett az akvizíciós ajánlat: a Dairy Milk tejcsokoládéjáról és számos egyéb édesipari termékéről ismert brit cég részvénye hétfőn kora délután nem kevesebb mint 40 százalékos nyereségben járt a Londoni Értéktőzsdén, hatalmas forgalomban 2,32 fonttal 8,00 fontra drágulva.
Így már eltűnt az a 31 százalékos prémium, amelyet a Kraft részvényenként 7,45 fontos ajánlata a Cadbury-papír múlt heti utolsó londoni zárójához képest jelentett volna.
A Cadbury a felzárkózó térségben is erősen jelen van: termékeit árulják Magyarországon, Oroszországban és az ázsiai feltörekvő piacokon is.
A cég a Londoni Értéktőzsdén - a Kraft ajánlatára válaszul - közzétett hétfői közleményében azt írta: bízik abban, hogy a birtokában lévő "erőteljes márkák" segítségével önállóan is meg tudja valósítani stratégiáját.
A Kraft termékportfoliójába olyan márkanevek tartoznak, mint például a Toblerone csokoládé, vagy a Philadelphia sajtkészítmények. Az amerikai cég szerint a Cadbury kínálata "kiválóan kiegészíthetné" a Kraft Foods portfolióját, és a brit cég jól tudná hasznosítani a Kraft globális hálózatát.
A Cadbury 1824-ben alakult; legismertebb terméke, a Dairy Milk csokoládé 1905 óta létezik.
MTI/Menedzsment Fórum