Szijjártó Péter hangsúlyozta: a kormány egyedi kormánydöntéssel 1,95 milliárd forintos támogatást biztosít a beruházáshoz. Elmondta, hogy a Coloplast eddig 2700 munkavállalót foglalkoztatott Magyarországon - Tatabányán ,Tatán és Nyírbátorban -, és ezzel az ország legnagyobb dán munkáltatója.
A miniszter kifejtette: soha nem tapasztalt átalakulás zajlik a világgazdaságban, és csak az lehet sikeres, aki alkalmazkodni tud, nem védekező stratégiát követ, hanem újabb piaci területeket próbál elfoglalni. Szijjártó Péter szerint a magyar kormány is ilyen bátor politikát folytatott az utóbbi években. Így tett a Coloplast is: a cég globálisan évente 7-10 százalékos növekedést ért el, ami Magyarországnak is jó hír, hiszen a cég mostanra globális termelésének 60 százalékát az országban valósítja meg, vagyis a folyamatosan bővíteniük kell magyarországi termelőegységeiket a piaci igények kiszolgálása érdekében.
Tatabányán a Coloplast egészségügyi segédeszközöket gyárt, ezek 99 százalékát exportálják, és ezek a termékek segítenek a betegeknek abban, hogy a korábbi életükhöz hasonló életet tudjanak élni. A kormány nemrégiben stratégiai megállapodást is kötött a Coloplasttal, ez most is segítette a gyors döntéshozatalt és kommunikációt. A dán vállalatok fontos szerepet játszanak a magyar gazdaság fejlesztésében: 171 dán cég van jelen az országban; ezek több mint 10 500 munkavállalót foglalkoztatnak. A Coloplast munkatársainak kétharmada nő, és a magyar kormány is kiemelten kezeli foglalkoztatáspolitikájában a nők foglalkoztatását. Elmondta azt is, hogy a mostani tatabányai beruházást egy észak-amerikai vetélytárssal szemben sikerült Magyarországra hozni.
Szijjártó Péter kiemelte: a kormány folyamatosan törekszik arra, hogy még vonzóbbá tegye a magyar befektetési környezetet. Ezt segíti például, hogy jövőre további egy százalékkal csökken a személyi jövedelemadó kulcsa, valamint elkezdődik ipari rezsicsökkentés korszaka is.
Allan Rasmussen beszédében ismertette, hogy a Coloplast - amely az egyik legfelelősebb és innovatívabb cég a világon - több mint 130 országban értékesíti termékeit. Az új üzleti partnerek kiválasztásánál nagyon körültekintőek, és azt tartják szem előtt, hogy partnereik segítsenek nekik erősnek maradni. Kiemelte, hogy 14 év tapasztalatuk van Tatabányán és Nyírbátorban is, Magyarországon összesen 2700 munkavállalót foglalkoztatnak. A Coloplast számára Magyarország közép-európai elhelyezkedése is fontos, hiszen termékeinek 60 százalékát Európában értékesítik - mondta Allan Rasmussen.
Schmidt Csaba Tatabánya polgármestere elmondta: a város számára fontos minden munkahely, a város egy munkára épülő gazdaságot szeretne felépíteni. A polgármester szerint ebben a kormány jó szövetséges, de szükség van a cégekre is. Ő is kiemelte, hogy a Coloplast 14 éve döntött Tatabánya mellett, és folyamatosan bővíti tevékenységét. Schmidt Csaba szerint ez azt mutatja, hogy lehet építeni a magyarok, és ezen belül a tatabányai emberek munkájára, munkaszeretetére. Elmondta, hogy a város gazdasága több lábon áll: az autóipar, az elektronika, és a gépgyártás mellett az egészségügyi segédeszköz gyártás is erősíti a gazdaságot.
MTI