230 millió forintba került a tavaly nyári vizes vb egyik utókommunikációs kisfilmje, melyet aztán nem is látott senki, írja a G7.
Mint ismert, tavaly augusztusban, négy nappal a budapesti vizes vébé vége után nyert közbeszerzést a vizes vb utókommunikációjára az a konzorcium, melynek tagja volt a Trinity és a Young and Partners. Ezek a cégek a Seszták Miklóssal és Szijjártó Péterrel is jó kapcsolatot ápoló Kuna Tibor médiaügynökségei. A megnyert feladat szerint kisfilmet kellett gyártani a vb-ről 230 millió forintért. A Trinity eredeti közlése szerint egy darab egyperces videó került volna ennyibe, majd miután ez a - gyártótól származó, tehát autentikus információ - megtette a maga körét a sajtóban, észbe kaptak, és azt közölték, hogy igazából 9 film készül: hat egyperces, illetve egy 10, egy 20 és egy 30 perces. Ezek az akkori közlés szerint 2017. augusztus 21-e után kerültek volna adásba.
A videóknak aztán se híre, se hamva nem volt, ám a G7 hozzájutott az alábbi képsorhoz:
A lap azt írja, a vb-t szervező Bp2017 Kft-n belül állítólag úgy beszélnek róla, mint az utókommunikációs filmről. A G7 úgy értesült, hogy van egy hosszabb film is, ami egy forrásuk szerint valamelyik kormányközeli tévécsatornán az ősszel le is ment. Utóbbiról azonban azt mondták, hogy nem a Trinity készítette, a szeptember és január közötti tévéműsor pedig az M4 összefoglalóin kívül semmilyen vizes vb-vel kapcsolatos hosszabb műsort nem tartalmazott.
A G7 által megkérdezett szakértők szerint, még ha létezik is 30 perces verzió, a 230 millió forint akkor is "elmebeteg összeg" rá, ha pedig csak erre a három és fél percre fizettek ki ennyit, az a lap szerint legalább százszoros túlárazás.
A 230 millió ugyanis az elmúlt évek legsikeresebb magyar filmjeinek költségvetéséhez képest is kimagasló összeg. Az Oscar és Golden Globe-díjas Saul fiát 450 millió forintból készítették el, és 270 ezren látták. Az Arany Medve-díjas Testről és lélekrőlt pedig 420 millió forinttal támogatta a Filmalap. Mindkét film közel két óra hosszú.