2p

Az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott az ügyfélszerzése során, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 30 millió forint bírságot szabott ki a társaságra.

Az Invitel 2005-ben - ügynöki közreműködéssel végzett ügyfélszerzése során - a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott a közvetítő-választás egyes lényeges tulajdonságairól, így a közvetítő-választás formáiról, a havidíj-fizetési kötelezettségről, valamint a fogyasztót megillető elállási jogról.

A GVH a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmasnak ítélte az Invitelnek azt a tájékoztatását, amiben a vállalkozás a havidíj összegét 0 forintban jelölte meg. Az Invitel ugyanis mellőzte annak figyelembevételét, hogy a fogyasztónak nemcsak magával az Invitellel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia. Így pedig a fogyasztónak eredeti szolgáltatójának havi előfizetési díjat kell fizetnie, tehát a szolgáltatás nem ingyenes.

Ezen túlmenően az Invitel a szerződés megkötésekor a fogyasztókat nem tájékoztatta írásban elállási jogukról, ami szintén alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.

MTI/Menedzsent Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!