2p

Az Invitel Távközlési Szolgáltató Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott az ügyfélszerzése során, ezért a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa 30 millió forint bírságot szabott ki a társaságra.

Az Invitel 2005-ben - ügynöki közreműködéssel végzett ügyfélszerzése során - a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott a közvetítő-választás egyes lényeges tulajdonságairól, így a közvetítő-választás formáiról, a havidíj-fizetési kötelezettségről, valamint a fogyasztót megillető elállási jogról.

A GVH a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmasnak ítélte az Invitelnek azt a tájékoztatását, amiben a vállalkozás a havidíj összegét 0 forintban jelölte meg. Az Invitel ugyanis mellőzte annak figyelembevételét, hogy a fogyasztónak nemcsak magával az Invitellel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia. Így pedig a fogyasztónak eredeti szolgáltatójának havi előfizetési díjat kell fizetnie, tehát a szolgáltatás nem ingyenes.

Ezen túlmenően az Invitel a szerződés megkötésekor a fogyasztókat nem tájékoztatta írásban elállási jogukról, ami szintén alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.

MTI/Menedzsent Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!