Az Invitel 2005-ben - ügynöki közreműködéssel végzett ügyfélszerzése során - a fogyasztók megtévesztésére alkalmas tájékoztatást adott a közvetítő-választás egyes lényeges tulajdonságairól, így a közvetítő-választás formáiról, a havidíj-fizetési kötelezettségről, valamint a fogyasztót megillető elállási jogról.
A GVH a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására alkalmasnak ítélte az Invitelnek azt a tájékoztatását, amiben a vállalkozás a havidíj összegét 0 forintban jelölte meg. Az Invitel ugyanis mellőzte annak figyelembevételét, hogy a fogyasztónak nemcsak magával az Invitellel, hanem az adott hozzáférési szolgáltatóval is jogviszonyban kell állnia. Így pedig a fogyasztónak eredeti szolgáltatójának havi előfizetési díjat kell fizetnie, tehát a szolgáltatás nem ingyenes.
Ezen túlmenően az Invitel a szerződés megkötésekor a fogyasztókat nem tájékoztatta írásban elállási jogukról, ami szintén alkalmas volt a fogyasztói döntések tisztességtelen befolyásolására.
MTI/Menedzsent Fórum