A múlt hét végéig összesen 44 csoportos keresetet nyújtottak be állami és szövetségi bíróságokon - mondta a kártérítési pereket összehangoló Tim Howard jogász, egyetemi professzor a The Financial Times című lapnak.
Howard a kártérítési összeget 3,6 milliárd dollárra becsüli. Az ügyeket jelenleg egy San Diego-i bíróság kezeli. A testület első lépésként - március 25-én - kijelöli azt a bíróságot, ahol egyesítik a pereket és lefolytatják az eljárást.
A felperesek egy része a Toyoták meghibásodásával összefüggésbe hozott halálesetek miatt követel kártérítést. Mások a hibás kocsikkal okozott anyagi kár megtérítését követelik. A harmadik nagyobb csoportba olyan Toyota-tulajdonosok tartoznak, akik az autó értékének csökkenése miatt fordulnak bírósághoz - mondta Tim Howard, a bostoni Northeastern University tanára a londoni lap szerdai beszámolója szerint.
A japán gyártó január 21-én jelentette be, hogy az Egyesült Államokban visszahív több millió kocsit bizonyos modellek váratlan gyorsulása miatt.
Szerdán a páratlan visszahívási akció elérte a világ legnépszerűbb modelljét, a Toyota Corollát: a céghez érkezett panaszok miatt vizsgálni kezdték a típusnál rendszeresített szervokormányt, mert a bejelentések szerint vezetés közben nehezen forgatható a kormánykerék - közölte a Toyota minőség-ellenőrzésért felelős alelnöke.
MTI/Menedzsment Fórum