A Tesla a prémiumkategóriás Model S elektromos személygépkocsit gyártja. Az idén mutatja be és viszi piacra a Tesla a Model X szabadidő autót, ami kategóriájában nagyjából az Audi Q7 SUV modellnek felel meg. A harmadik elektromos hajtású Tesla gépkocsi egy "elérhető árú" középkategóriás személyautó lesz és eredetileg a Model E nevet viselte volna.
"Eredetileg E-nek neveztük volna az autót, de a Ford beperelt minket azzal, hogy övé az elnevezés (...) Az új modellt ezért Model Háromnak fogjuk nevezni és három vonással jelöljük" - mondta Elon Musk.
A Model III egy teljesen új technológiai platformra épül majd, nem a Model S és a Model X módosított verziója. Az új technológiát a Tesla brit fejlesztési igazgatója, az Aston Martintól átigazolt Chris Porritt irányításával fejlesztik. A Tesla egy kutató-fejlesztő központot is létesít Nagy-Britanniában, ami fontos szerepet játszik majd a Model III projektben is.
A Model III mintegy 20 százalékkal lesz kisebb a Model S-nél és kategóriájában nagyjából a BMW 3-as szériájának felel majd meg. Az új autót Nagy-Britanniában várhatóan mintegy 30 ezer fontért árulják majd. Akkumulátora a Tesla épülő Gigafactory gyárában készül majd. Az autó hatótávolsága ennek köszönhetően több mint 200 mérföld, 320 kilométer lesz.
A Tesla Model III autója is idénybe veheti majd a Tesla ingyenes Supercharger töltőállomás hálózatát, ami Elon Musk ígérete szerint 2015-től már lehetővé teszi, hogy a Tesla tulajdonosok keresztül-kasul beautózzák Nagy-Britanniát.
A Tesla az idén mintegy 35 ezer gépkocsit tervez értékesíteni világszerte. A Model III megjelenésével az évtized végére a Tesla eladási adatai a vezérigazgató várakozásai szerint már hatjegyűek lesznek.
Elon Musk a brit lapnak egyúttal bejelentette azt is, hogy a Tesla legelső modellje, a Lotus Elise szerkezeti elemeire épített Roadster hatótáv-növelő új akkumulátor egységet fog kapni, az új 400 mérföldre, 640 kilométerre növeli a hatótávot.
MTI