3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Elért a 4-es metró Szent Gellért téri állomásához hétfőn a déli alagútfúró pajzs is, amely eddig a megálló falazata előtt állt; áprilisban kezdődhet a Duna alatti alagútszakasz kialakítása - közölte Pető Szabolcs, a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője a munkálatok helyszínén.

A szóvivő hangsúlyozta, hogy ezzel befejeződött az alagútépítés Budán, és a 7,5 kilométeres teljes, az Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz alagútjainak fele elkészült.

Pető Szabolcs elmondta, hogy az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartás után az első pajzs áprilisban indulhat tovább a Duna alá, és amint elérte a pesti oldalt, a másik pajzs is megkezdheti négy-hat hetes útját. A Fővám téri állomás építése jelentősen felgyorsult az elmúlt hónapokban, így várhatóan zökkenőmentesen fogadni tudja majd a pesti oldalra érkező pajzsokat.

A vállalkozó, a Bamco konzorcium az északi pajzzsal a hatósági jóváhagyás birtokában már január elején megkezdte a budai oldalon még hátralévő alagútszakasz építését, és a hónap közepére el is érte a Szent Gellért téri állomáshoz kapcsolódó peronalagutat - emlékeztetett a szóvivő. A déli pajzs csak ezt követően indulhatott el, de megérkezése előtt a kivitelezőnek még be kellett fejeznie az érintett állomásrész belső falazatát.

A pajzsok most a Műegyetem alá benyúló úgynevezett peronalagutakba érkeztek be. Amint az állomás és a peronalagutak teljes belső falazata elkészül, a pajzsok tovább haladhatnak a Duna alá.

A pesti oldal építéséhez a kiszolgálóközpont néhány hónapon belül teljesen átköltözik a Szent Gellért téri munkaterületre: ott hozzák majd a felszínre a pajzsok által kitermelt földet, és onnan szállítják - óránként három-négy teherautóval - tovább a rakparton a Lágymányosi hídig, majd onnan a korábban is használt három hivatalos lerakóhelyre.

Pető Szabolcs megemlítette, hogy a 4-es metró teljes beruházásának eddig mintegy 40 százaléka készült el. Mind a tíz állomás építése előrehaladott állapotban van. Eddig a pajzsos módszerrel összesen 6.218 méter alagút épült meg (északi és déli együtt, valamint az állomások és a bányászott műtárgyak hossza). A két pajzs együtt csaknem 250 ezer köbméter földet termelt ki, és összesen mintegy 15 ezer munkaórát dolgozott.

A 4-es metró alagútjának fúrása január elején indult újra. A Nemzeti Közlekedési Hatóság ugyanis még tavaly augusztusban leállíttatta a munkálatokat, miután kiderült, hogy a Bamco a gyorsabb haladás érdekében az engedélyezettől eltérő módon akarta megépíteni az átkötő alagutat. A déli fúrószerkezetet augusztus 19-én, az északit szeptember 18-án állították le.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!