3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elért a 4-es metró Szent Gellért téri állomásához hétfőn a déli alagútfúró pajzs is, amely eddig a megálló falazata előtt állt; áprilisban kezdődhet a Duna alatti alagútszakasz kialakítása - közölte Pető Szabolcs, a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője a munkálatok helyszínén.

A szóvivő hangsúlyozta, hogy ezzel befejeződött az alagútépítés Budán, és a 7,5 kilométeres teljes, az Etele tér és a Keleti pályaudvar közötti első szakasz alagútjainak fele elkészült.

Pető Szabolcs elmondta, hogy az ilyenkor szokásos néhány hetes karbantartás után az első pajzs áprilisban indulhat tovább a Duna alá, és amint elérte a pesti oldalt, a másik pajzs is megkezdheti négy-hat hetes útját. A Fővám téri állomás építése jelentősen felgyorsult az elmúlt hónapokban, így várhatóan zökkenőmentesen fogadni tudja majd a pesti oldalra érkező pajzsokat.

A vállalkozó, a Bamco konzorcium az északi pajzzsal a hatósági jóváhagyás birtokában már január elején megkezdte a budai oldalon még hátralévő alagútszakasz építését, és a hónap közepére el is érte a Szent Gellért téri állomáshoz kapcsolódó peronalagutat - emlékeztetett a szóvivő. A déli pajzs csak ezt követően indulhatott el, de megérkezése előtt a kivitelezőnek még be kellett fejeznie az érintett állomásrész belső falazatát.

A pajzsok most a Műegyetem alá benyúló úgynevezett peronalagutakba érkeztek be. Amint az állomás és a peronalagutak teljes belső falazata elkészül, a pajzsok tovább haladhatnak a Duna alá.

A pesti oldal építéséhez a kiszolgálóközpont néhány hónapon belül teljesen átköltözik a Szent Gellért téri munkaterületre: ott hozzák majd a felszínre a pajzsok által kitermelt földet, és onnan szállítják - óránként három-négy teherautóval - tovább a rakparton a Lágymányosi hídig, majd onnan a korábban is használt három hivatalos lerakóhelyre.

Pető Szabolcs megemlítette, hogy a 4-es metró teljes beruházásának eddig mintegy 40 százaléka készült el. Mind a tíz állomás építése előrehaladott állapotban van. Eddig a pajzsos módszerrel összesen 6.218 méter alagút épült meg (északi és déli együtt, valamint az állomások és a bányászott műtárgyak hossza). A két pajzs együtt csaknem 250 ezer köbméter földet termelt ki, és összesen mintegy 15 ezer munkaórát dolgozott.

A 4-es metró alagútjának fúrása január elején indult újra. A Nemzeti Közlekedési Hatóság ugyanis még tavaly augusztusban leállíttatta a munkálatokat, miután kiderült, hogy a Bamco a gyorsabb haladás érdekében az engedélyezettől eltérő módon akarta megépíteni az átkötő alagutat. A déli fúrószerkezetet augusztus 19-én, az északit szeptember 18-án állították le.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!