A Nemzeti Kommunikációs Hivatal eredményhirdetményt tett közzé az uniós közbeszerzési értesítőben a 2017 második negyedévre vonatkozó kommunikációs keretmegállapodásokról. Ennek során kicsivel több mint 4 milliárd forint értékű szerződések megkötésére került sor áprilisban és májusban.
A 4 milliárd forint 93 százaléka a gyűlöletkampányról elhíresült Balásy Gyula cégeihez került, aki az elmúlt időszakban egyre inkább előtérbe kerül a közbeszerzéseknél háttérbe szorítva ezzel Rogán Antal Pasa parki szomszédja, Csetényi Csaba érdekeltségeit. Utóbbi a teljes érték 0,09 százalékát vitte el, vagyis egyetlen részt kaparintott meg magának. A Network 260 és az Affiliate Kft. 37 millió forintért fogja megcsinálni az Új Nemzedék Központ számára az Ifjúsági Garancia Programmal kapcsolatos kommunikációs feladatokat.
A fennmaradó 6,2 százalék, vagyis kicsivel több mint negyedmilliárd forint, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter barátjának, Kuna Tibor cégeihez kerül. A Trinity, a Young&Partners és a SPRINT Kft. összesen 4 részfeladatot szerzett meg magának. Ők felelnek
- a MÁV-Start vonatain elvégzendő próbavásárlásokért, amiért 11,1 milliót kapnak,
- a TRV Zrt. PR és kommunikációs feladataiért, ezért 35,5 milliót kapnak,
- a DRV Zrt. kampányaihoz szükséges tervezési és nyomdai feladatokért, amit 43,5 millióért csinálnak meg,
- valamint 160 milliót kapnak azért, hogy a Családbarát Ország Nonprofit Kft.-nek megszervezik a nemzetközi programsorozatot.
Balásy Gyula a New Land Mediával és a Lounge Designnal ennél sokkal több feladatot kapott:
- az ENKSZ idei kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó ügynökségi feladatokat 531 millióért,
- a Garantiqa Hitelgarancia Zrt. idei kommunikációjához kapcsolódó feladatokat 61 millióért,
- a Szépművészeti Múzeum és intézményei részére kommunikációs szolgáltatásokat végeznek 30,8 millióért,
- a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. külföldi és belföldi kommunikációját 2,06 milliárdért,
- a Családbarát Ország Nonprofit Kft. kommunikációs kampányait is megcsinálják 220 millióért,
- a magyar állampapírok értékesítésének támogatása érdekében reklámajándékokat és dekorációs eszközöket szereznek meg az ÁKK-nak 13 millióért,
- az E-gázszámla igénybevételét növelő promóciós kampányt 40 millióért csinálják meg,
- az E-SZJA kommunikációját 472 millióért,
- a Hiventures Zrt. kommunikációs tevékenységét támogató ügynökségi feladatokat 9 millióért végzik fel,
- a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemnek hirdetési és médiaszolgáltatás, médiavásárlási feladatokat 10 millióért csinálják,
- a Diákhitel Központ idei kommunikációs tevékenységével kapcsolatos feladatokat 64,3 millióért látják el,
- az Agrármarketing Centrum első félévi marketingtevékenységét 214,4 millióért segítik különböző eszközökkel.
mfor.hu