3p

Az MNB átfogó vizsgálatának lezárásaként 20 millió forint felügyeleti és 30 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re a társaság működését érintő nem megfelelő eljárások, a biztosítási szerződések hiányos tartalmi elemei, illetve az ügyfél-tájékoztatásra és panaszkezelésre vonatkozó jogsértések miatt. A bírságösszeget nem rendkívüli súlyú jogszabálysértések, hanem a feltárt hiányosságok számossága és a biztosító piaci súlya alapozta meg, közölte az MNB.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) – vizsgálati programjába illeszkedő – átfogó vizsgálatot végzett a K&H Biztosító Zrt.-nél (K&H Biztosító), a társaság tevékenységét 2012. október 25-től az ellenőrzés lezárásáig áttekintve. A hatósági ellenőrzés során feltárt számos hiányosság ellenére a biztosító alapvetően jogszabályszerűen működik, közölte az MNB.

A jegybanki vizsgálat ugyanakkor problémát talált a K&H Biztosító vállalatirányítási, ügymenet kiszervezési és leltározási gyakorlatában, valamint az egyes felügyeleti adatszolgáltatások alátámasztottsága kapcsán is. A biztosító a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződéseit érintő nyilvántartási, adatszolgáltatási- és feldolgozási, valamint ellenőrzési rendszereit illetően sem felelt meg minden tekintetben a jogszabályi előírásoknak. A vizsgálat nagyszámú – esetenként kisebb jelentőségű – hiányosságot tárt fel a K&H Biztosító egyes élet- és nem életbiztosítási szerződéseinek jogszabály által előírt tartalmi elemeivel kapcsolatban is.

Ők a legjobban kereső sportolók

A társaság több esetben megszegte az ügyfél-tájékoztatásra, panaszkezelésre vonatkozó jogszabályi előírásokat is. Számos esetben az életbiztosítási szerződések megszűnéséhez kapcsolódó, valamint a jogszabály szerint rendszeresen, évente teljesítendő tájékoztatásokat késedelmesen adta meg ügyfeleinek, illetve azokat nem a megfelelő időszakra vonatkozóan teljesítette. A kgfb-szerződések esetében jelentős arányban mulasztotta el vagy teljesítette határidőn túl tájékoztatási kötelezettségét például a biztosítási évforduló, a várható díjtételek összege, a díjhátralékos ügyfelek felszólítása, a szerződés díjnemfizetéssel történő megszűnése, valamint a kártérítési igények intézése kapcsán. Előfordult, hogy a biztosító megtévesztésre alkalmas tájékoztatást adott az ügyfeleknek a fedezetlenségi díjfizetésre vonatkozó kötelezettségeikről is.

A számosságában jelentős – de nem rendkívüli súlyú – jogsértések miatt az MNB ma közzétett határozatában összesen 50 millió forint felügyeleti és fogyasztóvédelmi bírságot szabott ki a K&H Biztosítóra, s kötelezte a jogszabályoknak megfelelő működésre.

A törvényi előírás szerint 100 ezer forinttól 2 milliárd forintig terjedő bírságkereten belül a jegybank különösen a társaság piaci súlyából fakadó piaci- és ügyfélkockázatokra, a jogsértések számosságára, illetve rendszerszintű jellegére tekintettel állapította meg a bírság összegét. A jegybank határozatában 2016. szeptember 30-ig adott határidőt a biztosítónak arra, hogy írásban tájékoztasson a jogsértések megszüntetésére vonatkozó intézkedéseiről.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!