A legnagyobb eredmény a túlfoglalásból és az egyszerű járatkésésből, illetve -törlésből eredő kár ellentételezésének egységesítése. Eszerint az 1500 km-ig terjedő járatokon egységesen 250 euró, a hosszabbakon 400-600 euró kártérítés jár, ha az utas nem fér fel arra a gépre, amelyre helyet foglalt.
A légitársaságnak ezenkívül alternatív útvonalat, a jegy visszatérítését vagy ingyenes hazautaztatást kell felajánlania, valamint szállást, ételt-italt és telefonálási lehetőséget is kötelezően kell biztosítania.
Amennyiben az utast nem értesítik előre a járattörlésről, mostantól a túlfoglalásnak megfelelő kompenzáció jár, legalább ötórás járatkésés esetén pedig a jegy árát kell visszafizetni. Az ügyfél a fenti esetekben a Europe Direct ingyenes vonalán a 00800 67891011-es számon kérhet tanácsokat.
Tavaly a több mint 45 ezer Malév-járat 83 százaléka indult a menetrendnek megfelelően, míg a SkyEurope 3880 járata közül 78 százalék mondhatta el ezt magáról. Utóbbi cégnél öt órán felüli késés 3-4 alkalommal fordult elő, idézi a Népszabadság a fapados légitársaság szóvivőjét.
600 eurós kártérítést kaphatunk majd túlfoglalás esetén
Február 17-től közös jogok illetik meg az uniós légitársaságok utasait. Ennek részeként 250-600 eurós kártérítés jár azoknak, akik a légitársaság hibájából nem jutnak el úti céljukhoz a lefoglalt járaton és időben, írja a Népszabadság.