2p

Február 17-től közös jogok illetik meg az uniós légitársaságok utasait. Ennek részeként 250-600 eurós kártérítés jár azoknak, akik a légitársaság hibájából nem jutnak el úti céljukhoz a lefoglalt járaton és időben, írja a Népszabadság.

A legnagyobb eredmény a túlfoglalásból és az egyszerű járatkésésből, illetve -törlésből eredő kár ellentételezésének egységesítése. Eszerint az 1500 km-ig terjedő járatokon egységesen 250 euró, a hosszabbakon 400-600 euró kártérítés jár, ha az utas nem fér fel arra a gépre, amelyre helyet foglalt.

A légitársaságnak ezenkívül alternatív útvonalat, a jegy visszatérítését vagy ingyenes hazautaztatást kell felajánlania, valamint szállást, ételt-italt és telefonálási lehetőséget is kötelezően kell biztosítania.

Amennyiben az utast nem értesítik előre a járattörlésről, mostantól a túlfoglalásnak megfelelő kompenzáció jár, legalább ötórás járatkésés esetén pedig a jegy árát kell visszafizetni. Az ügyfél a fenti esetekben a Europe Direct ingyenes vonalán a 00800 67891011-es számon kérhet tanácsokat.

Tavaly a több mint 45 ezer Malév-járat 83 százaléka indult a menetrendnek megfelelően, míg a SkyEurope 3880 járata közül 78 százalék mondhatta el ezt magáról. Utóbbi cégnél öt órán felüli késés 3-4 alkalommal fordult elő, idézi a Népszabadság a fapados légitársaság szóvivőjét.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!