[ajanlo=170][igazitas=right/]A növekedés az idén is figyelemre méltó volt, igaz a korábban előre jelzett 6,1 százalékos értéktől elmarad, a Universal McCann adatai szerint 2005-ben 4,8 százalékkal bővült a reklámpiac. Ami a következő évet illeti nem várható óriási ugrás, de jól tervezhető a növekedés - osztott meg társasága várakozásait a Bob Coen egy szakmai konferencián. A vállalat vezetője szerint a legnagyobb piac továbbra is az amerikai lesz. Az Egyesült Államokban az idén 4,6 százalékos bővülést mértek, így a reklámköltés 276 milliárd dollár lett.
Ami a következő időszakot illeti, az USA-ban 5,8 százalékos növekedést valószínűsítenek, így 292 milliárdos lehet a reklámpiac. A céges csalások kapcsán született Sarbanes-Oxley törvény a szakember szerint a hirdetési üzletágra is kihatott az ügyfelek ugyanis igyekeztek áthárítani ügynökségeikre a reklámok esetleges kockázatait, ami azonban végső soron kampányok elmaradását, és forgalomcsökkenést eredményezett. Az idei évre viszont konszolidálódott a helyzet, így Coen szerint a szabályzók sem gátolják a piaci bővülést.
Ami az Egyesült Államokon kívüli helyzetet illeti, mindenütt bővülést várnak az elemzők. A fejlett országokban 5 százalék alatt lehet azonban a reklámtorta méretének növekedése. Néhány államban ugyanakkor ugrásszerű változások várhatók, ezek: Argentína (+15 százalék), Brazília (+23 százalék), Mexikó (+10 százalék), Kína (+20 százalék), Szlovákia (+25 százalék) és Oroszország (+32 százalék).