2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az olasz Autostrade autópálya-üzemeltető hétvégi közleményében megerősítette azokat a korábbi olasz sajtójelentéseket, hogy egy francia társasággal és biztosítókkal konzorciumban 6,8 milliárd eurós kötelező ajánlatot nyújtott be a francia APRR autópálya-üzemeltető 70,2 százalékos állami részének privatizációjára.

A konzorciumban az olaszok 30 százalékot képviselnek, a francia CDC is 30 százalékot, a további részesedésen biztosítók osztoznak. Az ajánlat részvényenként 60 eurónak felel meg, felárral az APRR-nek az ajánlat előtti mintegy 55 eurós tőzsdei árfolyamához képest.

A francia kormányzat júliusban hirdette meg három autópálya-üzemeltetőben meglévő részesedésének eladását: a Sanef, az Autoroute Paris-Rhin-Rhone (APRR) és az Autoroute de la France (ASF) állami részvényeinek értékesítését. Ezekre eddig összesen 18 ajánlat érkezett.

Az autópálya-üzemeltetők privatizációjából 11-13 milliárdos bevételt remél a francia kormány. A program meghirdetésével igyekszik az Európai Unió által megkövetelt 3 százalékos szint alá csökkenteni az államháztartás deficitjét. A tervek szerint a 11 milliárd eurós bevételből adósság mérséklésre 10 milliárd eurót szánnak, a fennmaradó összeget infrastrukturális fejlesztésekre fordítanák.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!