2000. november 22. 11:00

Azon cégek, melyek a világon mindenütt jelen kívánnak lenni, és vezető márkaneveiket is védeni kívánják, 75000$ költéggel járhat a domain regisztrációja.

A Gartner Group most közzétett publikációja szerint a jövőre bevezetendő hét új csúcsszintű domain
(TLD) – mint .biz, .info, .name, .co-op, .pro, .museum, .aero-, a korábbi TLD-ek, illetve a többi mintegy 150 névvel együtt, 2000 egy a világon mindenütt jelenlevő szervezetnek, 2001-ben hozzávetőleg 300
névvariációt kell regisztráltatnia.

Mint a tanácsadó cég elmondta, tévedés a cégek részéről az, hogy elegendő egy “.com” névvel
rendelkezni. A cégeknek melyek az internetes megjelenést választják ma már elengedhetetlen, hogy
domain név stratégiával is rendelkezzenek. Több nevet érdemes regisztráltatni, több regisztrációt végző szervezetnél. A domain név stratégia teljes kiépítese az előrejelzések szerint 75000$ költséggel járhat.

A domain stratégia kialakítása során a tanácsadók szerint a következőket célszerű szem elött tartani:

- Meglévő és jövőbeli márkanevek használata
- Elütés, illetve előképző a neveknél
- Nem csak dot-com végződés
- Nem angol nyelvű változat
- Jogi vonatkozások és felelösségek
- A nevek folyamatos fejlesztése, megújítása évi 20000$-os költséggel jár, az új- csúcsszintű
domainek, termékek, akvizíciók, és egyesülések következtében.

A hét új TLD csak a jéghegy csúcsa. A cégeknek át kell gondolni, mind a terjeszkedő, mind a piac követő stratégiák esetén többféle nevet célszerű választani, nem feledkezve meg arról, hogy az összes
névvariációval nem élhet senki. A domain lehetőségek száma pedig csak nőni fog, így a szervezetek csak saját felelősségükre tehetik meg, hogy elmulasztják kialakítani domain stratégiájukat.