Palkó Lajos közlése szerint a már zajló és márciusig tartó 2,3 milliárd forint értékű első beruházást követően 2009-ig összesen 9 milliárd forintot fordítanak a légi teherforgalmi (cargo) bázis, egy újabb fogadóépület és repülőforgalmi előtér megépítésére. Ezen kívül sor kerül a szomszédos 200 hektáros területen ipari-logisztikai park előkészítésére, 42 volt katonai hangár lebontására, valamint a navigációs és biztonsági rendszer bővítésére.
Az igazgatói tájékoztató leszögezi: a mostani évi 25 ezres utasforgalom nagyságrendekkel történő növelése és a légi áruszállítás 5 éven belül bekövetkező heti 100 tonnás forgalma miatt 2012-re - 2 milliárdos ráfordítással - 700 méterrel meghosszabbítják a kifutópályát.
A megyei területfejlesztési testület elismerően és nagy bizakodással fogadta el a Fly Balaton középtávú fejlesztéséről szóló tájékoztatóját, mert - miként a felszólalók kiemelték - a sármelléki repülőtér legalább négy megye gazdaságára, gyógy-, pihenő- és élmény-turizmusára gyakorol majd jelentős dinamizáló hatást.
Ennél is tovább mutatnak az elemzéseken nyugvó befektetői törekvések: Sármelléket Közép-Európa déli régiójának légi közlekedési központjává kívánják fejleszteni.