
Az egész oldalas potenciareklám történetesen a The Wall Street Journal hasábjain jelent meg. A szereplője ugyanaz a középkorú férfi volt, aki a legtöbb Pfizer potencianövelő reklám statisztája. A feliratok a következők voltak: "Mit csinál Ön szilveszterkor?" és "A Viagra segít minden férfinak, bármilyen fokú merevedési-zavarral is küzdjön az enyhétől a súlyosig - ez tény." A hirdetés egy nagyobb kampány része volt, amely például Hálaadáskor azzal a szlogennel ment: "Ön miért adna hálát?"
A kritikusok szerint a reklám nem csak felelőtlen, hanem hozzájárul egy veszélyes, nemi érintkezéssel terjedő betegség, a HÍV-fertőzés terjedéséhez, mivel a potencianövelő gyógyszer szedését szórakozáshoz társítja, mintegy parti-drogot csinálva a cég potencianövelő szeréből. A gyógyszeriparban a fogyasztók közvetlen megszólítása a hirdetésekkel amúgy is kifogásolható, az viszont semmiképpen nem megengedett, hogy egy gyógyszergyártó az emberek egészsége árán húzzon hasznot.
Lapunk nemrégiben beszámolt róla, hogy tavaly júniusban a világ legnagyobb gyógyszergyártója, a New York-i székhelyű Pfizer megvásárolta a vakcinagyártó Vicuron Pharmaceuticals Inc.-et 1,9 milliárd dollár készpénzért. A cég adózott eredménye 2005 harmadik negyedévében lecsökkent, amit az elemzők a felvásárlásokkal kapcsolatos kiadásokkal, valamint az értékesítési adatok gyengülésével magyarázták.
A Pfizer egyéként már többször megégette már a kezét reklámjaival: egyik esetben például rekordnagyságú, 430 millió dolláros büntetést kellett fizetnie az egyik általa gyártott epilepszia-ellenes gyógyszer megtévesztő marketingkampánya miatt. Az ügyben bűnvádi eljárás is indult a cég ellen.
2004-ben pedig kormányzati rendelkezéssel tiltották be a Pfizer egy másik hirdetését, amely azt sugallta, hogy a cég által gyártott egyik potencianövelő szer segítségével jobb lesz a férfiak számára a szex. A hivatalos indoklás szerint a reklám mondanivalója nem felelt meg a valóságnak, és a hirdetés "elmulasztja a gyógyszer szedésének kockázatával kapcsolatban felvilágosítani a fogyasztókat". A vádak szerint a Pfizer arra próbálta kihegyezni a hirdetést, hogy az jobb szexuális életet garantál azoknak, akik szedik a szert.