A MÁV Zrt. kiemelt stratégiai céljának tekinti az elővárosi közlekedés, ezen belül is az elővárosi járműpark folyamatos fejlesztését. A vasúttársaság e stratégiája mentén, 2005. augusztusban hirdette meg az EU közösségi közbeszerzési pályázatot az elővárosi BDt. kocsik felújítására. A vasúttársaság értékelő bizottsága a Bombardier MÁV Kft. ajánlatát elfogadva 2005. december 2-án eredményesen lezárta a pályázatot. A MÁV a 3,3 milliárd forint értékű korszerűsítést EUROFIMA hitelből finanszírozza - áll a cég mfor.hu-hoz eljuttatott közleményében.
[ajanlo=520][igazitas=left/]A vezetőállásos kocsik számának növekedésével 2006 második felétől a Budapest-Cegléd és a Budapest-Szolnok vonalon érzékelhetően javul a vasúti közlekedés minősége, bővül az utasok által megkedvelt, ütemes menetrend szerint közlekedő vonatok száma.
A huszonnégy kocsiban megújul a belső tér és az elhasználódott műszaki berendezések, légkondicionálást kap a vezetőállás is. A kocsik mozgássérültek által is használható WC-vel, korszerű elektronikával, távvezérlésű lengőajtókkal, textilhuzatos ülésekkel, új ablakokkal és üvegszál erősítésű műanyag belső burkolattal készülnek.
Az átépített kocsik forgalomba állásával - amellett, hogy lényegesen javulnak az utazási feltételek - csökkennek a vasúttársaság karbantartási költségei, a járművek élettartama pedig legalább 15 évvel meghosszabbodik. A felújításokat a Bombardier dunakeszi üzemében végzik.
A megállapodás révén a felújított BDt vezetőállásos kocsik száma eléri az 56-ot. Az elmúlt években a dunakeszi üzemben megújult 257 Bhv betétkocsi is. A MÁV Zrt. 2006-ban további 50 betétkocsi felújítását tervezi, a közbeszerzési pályázat kiírására az üzleti terv jóváhagyását követően kerülhet sor.
Az elővárosi forgalomban más vonalakon is történtek jelentős járműfejlesztések: a Budapest-Esztergom elővárosi vonalon 2006. januártól immár huszonhárom Desiro közlekedik Az első tizenhárom Desiro motorvonat mintegy két éve állt forgalomba, ez idő alatt az utasforgalom 22 százalékkal nőtt az esztergomi vonalon.
A Budapest-Pusztaszabolcs, Budapest-Tatabánya és a Budapest-Székesfehérvár elővárosi vonalakon várhatóan 2007. év elejétől 30 korszerű Flirt villamos motorvonat áll forgalomba.