Piaci szakértők 2-3 milliárd dollár körüli összegre teszik a rádió értékét. Az ügylethez közel álló személyek kedden megerősítették, hogy a hónapok óta tartó egyeztetések és ajánlattételek után már csak három csoport van nyeregben az ABC-ért.
A rádiós szektorban tapasztalható piaci értékcsökkenés miatt a Disney nem kap annyit az ABC-ért mint szeretne. A csoport rádiós üzletága 72 állomást üzemeltet, ebből 44 bekerült a top 25 kategóriájába. A vállalat részlege 2004-ben 710 millió dolláros bevételt könyvelt el.
A döntést Bob Iger kinevezése hozta meg, aki áttekinti a cég jelenlegi portfolióját, beleértve a vidámparkokat, a film- és rajzfilmkészítő stúdiókat, valamint az ABC televíziós üzletágát is, írja a Financial Times.
A társaság az eladás nyélbe ütésével újraszabja saját globális médiaipari helyzetét, mely amúgy is elég nyomott a megnövekedett versenytől, illetve a telekom és technológiai cégek harcától.
Kapcsolódó anyagok:
Az iPod és Miki egér összefog a fizetős tartalmakért
Halálra dolgoztatják a Disney-üzemek munkásait
Megtarthatja a milliókat a volt Disney-vezér