2p

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút (GYSEV) 2011-ben a pályafenntartáshoz 1,9 milliárd, a személyszállításhoz 5,7 milliárd forint állami támogatást igényel - mondta el Dávid Ilona, a társaság elnök-vezérigazgatója a Magyar Hírlapban.

A lap szombati számában a GYSEV-vezető ismertette: a magyar többségi és osztrák kisebbségi tulajdonban lévő vasúttársaság a magyar államtól költségtérítést kap, míg osztrák oldalon a burgenlandi tartománnyal kötött közszolgálati szerződés biztosítja a működés pénzügyi forrását.    

Dávid Ilona közlése szerint - olvasható a lapban -, Magyarországon a menetdíjakkal nem fedezett kiadásokra kap költségtérítést a társaság, míg a Burgenland tartománnyal kötött szerződés alapját a teljesítmények, a vonatkilométer-adatok képezik. Úgy fogalmazott: "fix összegű költségtérítést kapunk függetlenül attól, hogy a menetdíjbevételek hogyan alakulnak".

A GYSEV elnök-vezérigazgatója  a lapban megjegyezte, hogy a közszolgáltatási feladatot mindkét országban nulla körüli eredménnyel kell ellátni. A magyar szerződés kifinomultabb elemeket tartalmaz a megrendelői ellenőrzések és az elszámolás területén, ezért - így Dávid Ilona - "itt nem vagyunk veszteségesek. Ezzel ellentétben az osztrák szerződésünk alapján a személyszállítási tevékenységünk veszteséges."

A GYSEV elnök-vezérigazgatója szólt arról is - a Magyar Hírlap írása szerint -, hogy készül a megvalósíthatósági tanulmány a Győr és Sopron közötti vasútvonal kétvágányú átépítésére.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!