3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Gazprom számára nagyon fontos az európai piac; a cég az európai gázimport több mint 25 százalékát fedi le, és ennek megtartására törekszik - mondta Didier Lebout, a franciaországi Gazprom Marketing and Trading stratégiai vezetője csütörtökön Budapesten.

Didier Lebout, a Central European Business Centre által szervezett III. Magyar Energia Csúcson tartott előadásában hangsúlyozta: Európának a csökkenő belső termelés és a növekvő kereslet miatt egyre több gázt kell importálnia a következő években, a Gazprom ezen többletkereslet kielégítésére is felkészült. Kifejtette, a Gazprom termelésének negyede Európába megy, és forgalmuk felét az európai bevételek teszik ki.

A Gazprom nemcsak gázvásárlásba, hanem a tárolókapacitások létesítésébe is befektet, mivel az egyik legnagyobb kihívás számukra, hogy az ingadozó keresletet ki tudják szolgálni - jelezte a stratégiai vezető. Hozzátette: a Gazprom a cseppfolyós földgáz (LNG) piacon is szeretne tovább terjeszkedni, és például a koreai, japán és kínai LNG piacon is megjelenne. Ez ugyanakkor csak az első lépés a Gazprom számára, "szeretnénk jelentős LNG-beszállítókká válni 2013-ra" - hangsúlyozta Didier Lebout.

Szólt arról is, hogy Európába és Amerikába szeretnének LNG-t szállítani, ha tudnak koncessziót szerezni.

Didier Lebout elmondta, hogy a Gazprom más energiapiacokon is globális pozíciókat szeretne kiépíteni, így a villamos energia, és megújuló energia piacon is, nemcsak az oroszországi készletekre alapozva.

A hosszú távú szerződések szerinte rendkívül fontosak, és nem állnak útjába a szabad piac fejlődésének, hanem épp ezek biztosítják a stabilitást és a hosszú távú fejlődést a földgáziparban.

A gázpiacnak hosszú távon kell gondolkoznia, a Gazprom is erre szeretné építeni kapcsolatait, mivel az energia mindig is központi téma lesz. A nukleáris energia csökkentése az energiamixben sem megy egyik napról a másikra, mint ahogyan a megújulók részarányának növelése sem - mondta.

A stratégiai vezető ismertette, a Gazprom Marketing and Trade - amely a Gazprom csoport tagja - több mint 80 milliárd köbméter gázzal kereskedik az európai piacon, és a legjelentősebb energiaellátóvá szeretne válni a világon. Hozzáfűzte, hogy a Gazprom az európai gázpiac liberalizálásához alkalmazkodott a marketingcég létrehozásával.

A Gazprom tavalyi profitja 1.310 milliárd rubelre (44,6 milliárd dollárra) emelkedett a 2010-es 968,6 milliárd rubelről. A cég részesedése az európai gázpiacon tavaly 27 százalékra nőtt a 2010-es 24 százalékról. Az Európába irányuló orosz gázexport így 139-ről 150 milliárd köbméterre nőtt. 

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!