A február első vasárnapján rendezett Super Bowl ismét tarolt a tévéközvetítések versenyében. Az örök riválisnak számító akadémiai díjkiosztó ünnepség, a hirdetők között relevánsnak tartott korosztály körében, a női nézőket tekintve többnyire legyőzi a sporteseményt, ám ez másképp volt az idén. A 18-49-es nők közül 19,3 millió izgulta végig a Super Bowlt, míg az Oscar-díj átadás 12,1 millió nézőt vonzott a gyengébb nem körében a tengerentúlon - számolt be a CNN Money. A jelenős nézőszámhoz persze az is hozzátartozik, hogy ismét igen izgalmasra sikerült a Philadelphia Eagles és a New England Patriots közötti döntő, amely végül a "Hazafiak" győzelmével zárult.
Természetesen az árakban is megmutatkozik a műsorok iránti fokozott érdeklődés. Míg a Super Bowl esetében egy félperces reklámszpot 2,4 millió dollárba került, addig az Oscar-gála közvetítése során már 1,6 millió dollárért is kapható volt a harminc másodperces reklámidő. A viszonylag jelentős különbség ellenére azok a hirdetők jártak jól, akik a sporteseményt választották, hiszen a filmes eseménynél olcsóbban tudtak elérni egy-egy nőt.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Rekordnézettséget hozott a Foxnak a Super Bowl
Újabb reklámpiaci rekordok dőlhetnek meg a Super Bowl-on
A Hazafiak legyőzték a filmsztárokat
Jól döntöttek azok a hirdetők, akik az amerikai futball bajnokság döntőjének közvetítését választották az idei Oscar-gála helyett. Nem csak a teljes népesség körében, de meglepő módon még a nők között is a sportközvetítés volt a népszerűbb.