A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa tárgyaláson kívül hozott határozatában engedélyezte, hogy a Henkel Magyarország Kft. megvásárolja az Unilever Magyarország Kft. Biopon Üzletágát - közölte a GVH szerdán. A tranzakcióval gyáregységek és termelési eszközök nem, csak a Biopon márkanévhez kapcsolódó gyártási és technikai ismeretek, bejegyzett védjegyek, marketing anyagok, vevői megrendelések, cégérték és egyéb szellemi termékek kerülnek a Henkel Magyarország Kft. tulajdonába.
Az ügylet révén a Henkel Magyarország Kft. részesedése a mosószerek piacán az eddigi, 30 százalékot kis mértékben meghaladó mértékről 40 százalék fölé emelkedik. A piac jellegében azonban nem következik be érdemi változás: azon továbbra is két kiemelkedő részesedésű vállalkozás, a Henkel és a Procter and Gamble lesz jelen, és előbbi veszi át a piacvezető helyet.
A Versenytanács kizárta annak a veszélyét, hogy a mosószerpiac két meghatározó szereplője úgynevezett közös erőfölényes helyzetbe kerülne, mert a mosószerek túlnyomó többsége az erős nemzetközi háttérrel rendelkező hiper- és szupermarketeken valamint egyéb üzletláncokon keresztül jut el a fogyasztókhoz. Ezek a vállalkozások pedig külföldi kapcsolatrendszerük révén az általánosnál kedvezőbb feltételek mellett képesek árut behozni Magyarországra.
Az Unilever Magyarország Kft. a Biopon Üzletágba tartozó termékeket Romániában gyártotta, ezért a jelen összefonódás mellett szól azon érv is, hogy a tradicionális magyar Biopon mosószercsaládot a Henkel Magyarország Kft. magyar gyáraiban kívánja előállítani.
(MTI)
A Henkel átveheti a Biopon gyártását
A Gazdasági Versenyhivatal engedélyezte, hogy a Henkel megvásárolja az Unilevertől annak Biopon Üzletágát. A Biopon termékek gyártása így visszakerülhet hazánkba Romániából, a piacvezető mosóporcégek erőfölényét pedig a hipermarketek kínálata egyensúlyozza majd ki.