1p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Keleti pályaudvarról indulhat a repülőtéri vasút, legalábbis a MÁV szerint. A döntés még nem végleges, az állami vasúttársaság egyeztetni fog a repülőtér új tulajdonosával is, írja a Világgazdaság.

A Keleti végpontú nyomvonal mellett egészen a közelmúltig mérlegeltek két, a Nyugati pályaudvart a repülőtérrel összekötő megoldást is. Várhatóan 2006 első felében már kiírhatók a kivitelezés és a járműbeszerzés tenderei. Több tízmilliárdos beruházásról lesz szó, mely a motorvonatok vásárlására és a szükséges infrastruktúra kiépítéséből áll.

A ferihegyi összeköttetés kérdése nem egyszerű vasúti, hanem közlekedéspolitikai ügy. A fejlesztésekbe magántőkét is be kívánnak vonni, a saját forrás és EU-támogatás mellett. Ezért nem alapértelmezett, hogy a MÁV működtesse a ferihegyi vasutat, melyre a társaság nem is készül.

A jelenleg képlékeny projektbe a reptér új tulajdonosa, a brit BAA a partner, de ez nem zárja ki, hogy más befektetőket is bevonjanak a beruházásba és üzemeltetésbe, számol be a Világgazdaság.

Kapcsolódó anyagok:
Sínre kerülhet a magyar gyorsvasút
A Demján-cégen múlhat a ferihegyi gyorsvasút sorsa
2007-től épülhet a Ferihegyi gyorsvasút

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!