A Keleti végpontú nyomvonal mellett egészen a közelmúltig mérlegeltek két, a Nyugati pályaudvart a repülőtérrel összekötő megoldást is. Várhatóan 2006 első felében már kiírhatók a kivitelezés és a járműbeszerzés tenderei. Több tízmilliárdos beruházásról lesz szó, mely a motorvonatok vásárlására és a szükséges infrastruktúra kiépítéséből áll.
A ferihegyi összeköttetés kérdése nem egyszerű vasúti, hanem közlekedéspolitikai ügy. A fejlesztésekbe magántőkét is be kívánnak vonni, a saját forrás és EU-támogatás mellett. Ezért nem alapértelmezett, hogy a MÁV működtesse a ferihegyi vasutat, melyre a társaság nem is készül.
A jelenleg képlékeny projektbe a reptér új tulajdonosa, a brit BAA a partner, de ez nem zárja ki, hogy más befektetőket is bevonjanak a beruházásba és üzemeltetésbe, számol be a Világgazdaság.
Kapcsolódó anyagok:
Sínre kerülhet a magyar gyorsvasút
A Demján-cégen múlhat a ferihegyi gyorsvasút sorsa
2007-től épülhet a Ferihegyi gyorsvasút