A légitársaság a tervek szerint a vállalati felső vezetők utaztatására fogja az új Airbus-okat használni, melyeknek hatótávolsága elég nagy ahhoz, hogy egyhuzamban elrepüljön a Közel-Keletről Európába, vagy onnan Amerikába. Ebben a kategóriában az Elite lesz a gyártó legkomfortosabb repülője. A gépet kétféle - 14 illetve 18 férőhelyes - utastérrel lehet rendelni, mindkét esetben kisebb társalgó csoportokba rendezik az üléseket.
Az gyártó A318-asából kifejlesztett új gépen
több újítást is bevezetneka tervezők, míg az ACJ-család jellegzetességei is megmaradnak. Az utasok komfortérzetét például fejlesztett utastéri világítással és szórakoztató rendszerekkel, valamint magasabb és csendesebb utastérrel kívánják fokozni. Ahogy nagyobb rokonain, az Elite-en is elég viszonylag nagy időközönként ellenőrzéseket végezni, amihez a gépen különböző kisegítő rendszerek találhatók - írta korábban az mfor.hu.
Rövid törzséhez képest hosszú szárnyával a gép viszonylag rövid távon tud le- és felszállni, ezért rendkívül jól használható kisebb repülőtereken, ahol nincs hely hosszú kifutópályának. A meredek - 5,5 fokos - megközelítési szög miatt a gyártó olyan reptereknek is ajánlja az A318-ast, ahol a zajkorlátozás, vagy a környezeti akadályok más gépek számára nehézséget jelenthetnek.
A NAS jelenleg 28 repülőgépet üzemeltet, s az új repülőkkel a cég megerősíti pozícióit, mint a világ legnagyobb VIP-flottával rendelkező szolgáltatója. A társaság Airbus-flottája jelenleg két A319 Executive-ból, valamint egy ACJ és két VIP típusú A320-asból áll. A cég a közeljövőben egy A340-600 vásárlását is tervezi.