A megállapodást nyolc európai országra terjesztik ki, valamint Dél-Koreára, Tajvanra és Dél-Afrikára - közölték a cégek. Az eladások értéke ezekben az országokban összesen 300 millió euró volt 2006-ban - írja a Bloomberg.
A PepsiCo és az Unilever célja, hogy visszaszerezze azokat a fogyasztókat, akik felhagytak a cukros üdítőitalok fogyasztásával az elhízási aggodalmak miatt. A megegyezés szerint több mint a duplájára növelnék az eladások értékét, bár konkrét számokat nem közöltek.
A két cég között 1991-ben kezdődött az üzleti kapcsolat Észak-Amerikában, ahol jelenleg a jegestea-piac nagyjából 35 százalékát tudhatják magukénak a Beverage Digest szaklap adatai szerint. A megegyezést 2003-ban kiterjesztették negyven másik országra is.
A londoni és rotterdami központú Unileverhez több mint négyszáz brand tartozik a Lipton teától a Dove szappanig. A New York-i székhelyű PepsiCo pedig a világ második legnagyobb üdítőital-gyártója.
Menedzsment Fórum