Az Alipay elindításával a magántulajdonban lévő Alibaba nevű cég megpróbál lépéselőnybe kerülni amerikai riválisával, az eBay aukciós site-tal szemben, amelynek PayPal nevű szolgáltatása jelenleg a leggyakrabban használt online fizetési módszer, írja a CNN Money.
[ajanlo=90][igazitas=left/] Bár Kínában 2004 végén mintegy 100 millió internet-felhasználót számláltak, az internetes fizetési megoldások lassan terjednek, mivel legtöbben csak készpénzt használnak, és még a csekkfüzetes és hitelkártyás vásárlások is igen ritkák. Erre kínálna megoldást az egyelőre ingyenesen használható Alipay, amely a zálogfiókokhoz hasonlóan működik. Vagyis a vevő átutalja a termék vagy szolgáltatás összegét az Alipay-nek, amely csak akkor fizeti ki azt az eladónak, ha a megrendelt termék megérkezett a vevőhöz.
A szolgáltatás néhány hónapja már elindult az Alibaba aukciós oldalán, a Taobaón, a fő profilt jelentő B2B tevékenységben pedig csütörtöktől kezdve használják. Az online fizetési megoldást egyébként más kínai e-kereskedelmi vállalkozások számára is ingyenesen biztosítja az Alibaba, amely ettől reméli az alkalmazás szabvánnyá válását az országban.
Menedzsment Fórum
A PayPalból is készül kínai másolat
Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó kínai Alibaba hamarosan elindítja online fizetési szolgáltatását, és reméli, hamarosan a felhasználók többsége őket választja majd a világ második legnagyobb internetes piacán.