2p

Az elektronikus kereskedelemmel foglalkozó kínai Alibaba hamarosan elindítja online fizetési szolgáltatását, és reméli, hamarosan a felhasználók többsége őket választja majd a világ második legnagyobb internetes piacán.

Az Alipay elindításával a magántulajdonban lévő Alibaba nevű cég megpróbál lépéselőnybe kerülni amerikai riválisával, az eBay aukciós site-tal szemben, amelynek PayPal nevű szolgáltatása jelenleg a leggyakrabban használt online fizetési módszer, írja a CNN Money.

[ajanlo=90][igazitas=left/] Bár Kínában 2004 végén mintegy 100 millió internet-felhasználót számláltak, az internetes fizetési megoldások lassan terjednek, mivel legtöbben csak készpénzt használnak, és még a csekkfüzetes és hitelkártyás vásárlások is igen ritkák. Erre kínálna megoldást az egyelőre ingyenesen használható Alipay, amely a zálogfiókokhoz hasonlóan működik. Vagyis a vevő átutalja a termék vagy szolgáltatás összegét az Alipay-nek, amely csak akkor fizeti ki azt az eladónak, ha a megrendelt termék megérkezett a vevőhöz.

A szolgáltatás néhány hónapja már elindult az Alibaba aukciós oldalán, a Taobaón, a fő profilt jelentő B2B tevékenységben pedig csütörtöktől kezdve használják. Az online fizetési megoldást egyébként más kínai e-kereskedelmi vállalkozások számára is ingyenesen biztosítja az Alibaba, amely ettől reméli az alkalmazás szabvánnyá válását az országban.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!