Az Audi idei évének második legjobb éves bázisú növekedését produkálta, amely részben a Q7 erős piaci nyitásának köszönhető. A cég 6,8 százalékkal adott el több kocsit szeptemberben, amelynél csak a januári 10,3 százalék volt jobb idén.
Mielőtt bárki azt gondolná az adatok alapján, hogy a dízelbotrány nem tépázta meg az Audit, ebből még semmire sem lehet következetni. Egyrészt az ügy a hónap közepén robbant ki, másrészt ezek a számok a korábbi rendelések kiszolgálása miatt nőttek ekkorát, így a valódi hatásokat az októberi, de még inkább a novemberi és decemberi számokból láthatjuk majd. A Q7 nyilván nem az Audi legnagyobb számban eladott kocsija, viszont a szintén új A4-nek már nagyobb baja lehet, ha a flottás vásárlók elfordulnak a konszerntől.
Hogy mennyire várták az emberek a nagy terepjárót, azt jól mutatja, hogy Európában 171 százalékkal nőttek a szeptemberi eladások. Az európai piaccal kapcsolatban érdekesség még, hogy több Audi kelt el Nagy-Britanniában, mint Németországban. Összesítve persze még a németek vezetnek.
Visszatérve a számokra, a viszonylag erős szeptember ellenére, a cég összesített növekedése az első 9 hónapban 3,8 százalék, amely 1,35 millió eladott autót jelent. Ez azonban édeskevés ahhoz, hogy visszaszerezze második helyét a Mercedestől a német prémiummárkák versenyében.
A cég eladásai legnagyobb piacán, Európában 3,8, az Egyesült Államokban pedig 12,5 százalékkal nőttek. Kínában 0,3 százalékos az összesített mínuszuk, amely a piaci viszonyok ismeretében nem rossz adat. Most szeptemberben egyébként össze tudtak hozni egy 2,9 százalékos növekedést, ahogy az orosz piacon is egy 2 százalékosat. Erről itt olvashat bővebben.
mfor.hu