4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az ír Ryanair olcsó jegyes légitársaság jövőre elindítja első magyarországi járatát, közölték a cégnél csütörtökön. A vállalat összesen öt új járatot indít 2006 február 17-e és március 31-e között: London Stansted repülőteréről a Balatonra, az olaszországi Lameziába és Pármába, Vitoriába Spanyolországba, valamint London Luton repülőteréről a franciaországi Brestbe.

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O'Leary elmondta: az öt új járattal együtt a vállalat 90 járatot indít Stanstedből és 12 járatot Lutonból összesen 22 országba. Az öt új járat beindítása alkalmából a vállalat 1 millió ingyen jegyet hirdetett meg a cég valamennyi járataira, ezeket jövő januárban és februárban lehet igénybe venni.

Ryanair kabinszemélyzet

A társaság vezérigazgatója arról is beszámolt, hogy változatlanul tartják magukat a korábbi előrejelzéshez, amely szerint a mostani negyedévben az átlagos jegyárak nyomottak maradnak, és a következő negyedévben 5-10 százalékos csökkenés várható.

Az Európában piacvezető olcsó jegyes légitársaság, a Ryanair az üzleti éve szeptemberrel zárult második negyedében 16,5 százalékkal 172,5 millió euróra növelte az adózott eredményét az egy évvel korábbi 148,1 millióhoz képest, kissé meghaladva az elemzői várakozások 171 milliós átlagát.

A forgalom 541,5 millió euróra emelkedett 410,7 millióhoz képest, jelentették a társaságnál hétfőn. Tizennyolc millió utast szállítottak az egy évvel korábbi 14 millió helyett, az egy utasra jutó bevétel 3 százalékkal nőtt.

A további javulást annak ellenére érték el, hogy az üzemanyagköltség a második üzleti negyedévben 127 millió euró volt, több mint kétszerese az egy évvel azelőtti 61,9 milliónak.

A cégnél továbbra is erős versenyre és drága üzemanyagra számítanak, de változatlanul tartották a vállalati előrejelzést. A második üzleti negyedben a Ryanair is emelte árait, de változatlanul arra törekszik, hogy a bevételeit elsősorban más forrásokból - szálloda- és bérautó-előrendelés - szerezze. A jegyáron kívüli bevételek a második üzleti negyedben 40 százalékkal nőttek. Ennek jegyében bevezette a fedélzeti számítógépes és szerencsejátékokat is, habár ezek még nem változzák be a hozzájuk fűzött reményeket.

Fordulat előtt áll az olcsó légitársaságok piaca. A McKinsey tanácsadó cég legfrissebb elemzése szerint Európában tartósan csak két-három légitársaság fog talpon maradni. A forgalom növekedése sok légicég számára nem biztosítja a nyereséges működést.

Az elemzés szerint az okok között szerepel, hogy telített a piac, növekszik a verseny hagyományos, a charter és az olcsó jegyű légitársaságok között. Jelentősek a repülőgép-megrendelések, ami fölösleges kapacitások kialakulásához vezet. A legnagyobbak hosszú távon akár ingyen is szállíthatják az utasokat, akkor is bizonyára nagyszerűen megélnek az utazási irodáktól, szállodáktól, üdülőhelyektől kapott jutalékból, a kisebb cégek azonban esetleg elvéreznek ebben a küzdelemben.

Kelet-Európában még van lehetőség a terjeszkedésre: itt az egy lakosra jutó repülőutak száma évente átlagosan 0,3, kevesebb, mint a nyugat-európai átlag egyhatoda: ott lakosonként évente két repülőút az átlag.

A Ryanair vezetője, Michael O'Leary, útjára bocsátván a cég első lengyelországi járatát, tavaly novemberben azt jósolta, hogy még vagy tíz évig lassú lesz a piac növekedése Kelet-Európában, és ebben a térségben nem lehet különösebb haszonra számítani. Ehhez képest a Ryanair most őszig még hét új lengyelországi járatot indít, és további terjeszkedést tervez a térségben. A várható árversenyből is ízelítőt adott: új lengyel járatain 1,59 fontnak megfelelő árú jegyeket kínál. A hagyományos légitársaságok turistaosztályaira 54-70 font között van a jegyár London és Varsó között.

MTI/Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
Német összefogás a Ryanair és az easyJet ellen
Kaszinózhatunk a jövőben a Ryanair járatain
Nagy dobásra készül a vezető európai fapados

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!