E hatalmas növekedési potenciálra való tekintettel a 2006. szeptember 30-ig terjedő üzleti évben a Siemens több száz millió eurót kíván befektetni a térségben. Ezzel együtt a regionális együttműködést is kiszélesíti a cég: a Poson nevű kínai telekommunikációs szállítóval és a szingapúri Infocomm Developement Authority-val (IDA) kötött együttműködési megállapodást. Emellett a társaság a mobil vállalat, a mobiltévé és a szélessávú drótnélküli hozzáférés területén végrehajtott legújabb fejlesztéseit is bemutatta Hong Kongban.
A cég mobilhálózati üzletága a hatodikról a harmadik helyre lépett előre a világpiacon az elmúlt öt esztendőben. Különösen Ázsiában volt jelentős a növekedés: az eladások 20 százalékkal emelkedtek a tavalyi üzleti évben. A Siemens Com mobil hálózatok üzletága így akkora üzleti növekedést tudhat magáénak Ázsiában, amely jelentősen átrendezi a piacot. Az ebben a régióban rejlő hatalmas fejlődési távlatokat az is jól példázza, hogy az ázsiai GSM-szolgáltatók kétharmada várhatóan megkapja a 3G licencet, 2010-re pedig a 3G/W-CDMA előfizetők 37 százaléka várhatóan ázsiai lesz.
A mobilhálózati-üzletág széles termékskálájának köszönhetően kiválóan érvényesül egy olyan változatos drótnélküli kommunikációs piacon, mint Ázsia. Több mint 200 szolgáltató csaknem száz országban használ jelenleg a Siemens által biztosított GSM-technológiát. A vállalat technológiailag vezető szerepet játszik az olyan szélessávú technológiák területén, mint a WiMAX, a HSPA és a mobiltévé. Partnerével, a japán NEC-vel a cég az üzleti használatra szánt harmadik generációs bázisállomások telepítésében is az élen jár, emellett úttörő szerepet játszik a Kínában használatos TD-SCDMA harmadik generációs szabvány kifejlesztésében, amelynek az idén júliusban tartott technológiai tesztjén a Siemens megoldása érte el a legmagasabb pontszámot.
Kapcsolódó anyagok:
Kínai orvosi központba fektet a Siemens
Tovább terjeszkedik Romániában a Siemens
BenQ-ra változik a Siemens mobilok neve
Az ázsiai mobilpiac felé kacsintgat a Siemens