Temelo Kotil hangsúlyozta, hogy a LOT az egyetlen közép-európai légitársaság, amely iránt érdeklődnek. A rivális érdeklődő szerb JAT-tal már tárgyalásokat folytatnak az ügyben. Elmondta: a LOT-tal bizonyos kiválasztott útvonalakon akarnak együttműködni, ehhez Varsóban nemzetközi légi csomópontot kellene kiépíteni. Márciusban hat ajánlat érkezett a LOT lengyel légitársaság privatizációs pályázatára, a jelentkezők nevét nem közölték, csak annyit tudni, hogy négy légitársaságról és két pénzügyi befektetőről van szó.
Az európai pozícióit erősíteni szándékozó Turkish Airlines neve már korábban felmerült fel lehetséges vevőként, és az Air France-KLM is érdeklődik. A privatizáció év végén várható lezárásáig a társaság vezetése az átszervezésre, és a pénzügyi likviditás fenntartására összpontosít. Az átszervezés keretében március végéig 400 dolgozójától vált meg a légitársaság, és a megmaradó alkalmazottak juttatásait is csökkentették. A vállalat részvényeinek 93,1 százaléka a lengyel államkincstár tulajdonában van, a többi az alkalmazottaké.
MTI/Menedzsment Fórum