A Reklám Világszövetség Magyar Tagozata és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége 2010-ben immár kilencedik alkalommal rendezte meg a nemzetközi és magyar marketingkommunikációs szakma hatékony reklámozásról szóló versenyét, az EFFIE-t.
A 2010-es versenyre olyan kampányokkal lehetett nevezni, amelyeket 2009. január 1. és 2010. május 31. közötti időszakban magyarországi médiumokban mutattak be, valamint, amelyeket korábban még nem neveztek az EFFIE-re. A pályázatot a 10 kategóriában - például tartós fogyasztási cikkek, szolgáltatás, pénzügyi szolgáltatás, telekommunikációs szolgáltatás, kulturális szolgáltatás, társadalmi célú kommunikáció - nyújthatta be megbízó vagy ügynökség. Összesen 45 pályamű jutott döntőbe, közülük 26 kapott Arany, Ezüst vagy Bronz EFFIE-t.
A Vatera a szolgáltatás kategóriában győzött, a többi kategóriákban díjazták például a Samsung, az Ariel, a Pepsi, a Mc'Donalds és több bank reklámjait. A díjazott reklámügynökségek között van például az ACG, a Cluso, a DDB, a McCann Erickson és a Café Creative.
MTI