Majd, hozzátette, hogy különösen nagy a növekedés a sebességváltók területén, ahol az elmúlt évi 45 ezerrel szemben az idén várhatóan 80 ezret gyárt Egerben a ZF. A cégvezető elmondta: a gazdasági válság, a többi között leginkább az autóiparban éreztette a hatását, ami visszavetette a ZF termelését is. A keresletcsökkenés nyomán a felére esett a sebességváltók gyártása Egerben. Ebben a helyzetben nem kerülhettek el a két társaságnál összességében egy több mint 200 fős létszámleépítést, illetve rövidített munkahetet vezettek be.
A termelés felfutásával, a kereslet élénkülésével már jövőre meghaladja a forgalom a 2008-as szintet. Így összességében mintegy 150 fős létszámbővítéssel számolnak a két cégnél az idén, illetve 2011-ben. A tervek szerint 2011-ben például már 119 ezer, 2012-ben pedig 134 ezer sebességváltó kerül ki az egri gyártósorokról. Ugyanakkor a termelés felfutása, a cég 30 kilométeres körzetében letelepedett beszállítóktól is fokozott teljesítményt követel. Ezeknél a társaságoknál, további 2 ezer ember talál munkát.
Ám ezek a kisebb vállalkozások, a banki hitelezés beszűkülése miatt likviditási gondokkal küzdenek, ezért esetükben állami beavatkozást, segítségnyújtást sürgetett Ulrich Diller. Felhívta a figyelmet arra, hogy a multinacionális konszernen belül, világszinten Egerben történik a kishaszonjármű sebességváltók fejlesztésének menedzselése, illetve ugyancsak Egerből irányítják az automata sebességváltók fejlesztését. Éppen ezért a cég szoros kapcsolatot tart fenn szakképző intézményekkel, illetve a Miskolci Egyetemmel a szakember utánpótlás érdekében.
Az egri Bornemissza Gergely Szakképző Intézettel közösen működtetnek szakiskolai képzést és saját oktatási részleget alakítottak ki a gyárban is. Emellett a Miskolci Egyetemről 29 hallgatót fogadnak az idén szakmai gyakorlatra és 10 végzős hallgató a ZF-nél készíti diplomamunkáját - sorolta az elnök-vezérigazgató. A ZF 1995-ben vásárolta meg a Csepel Autó egri sebességváltó gyárát. Azóta, mintegy 200 millió eurónyi fejlesztést hajtott végre a cég az egri telephelyen.
MTI/Menedzsment Fórum