3p

Összeomlik a magyar egészségügy?
Mennyi pénz hiányzik a rendszerből?
Mitől lesznek rövidebb várólisták?
Csak a magánegészségügyre számíthatunk?
Online Klasszis Klub élőben Rékassy Balázzsal

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a szakértőtől!

2024. szeptember 18. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az internetezők többsége szokott chatelni és látogatja az internetes fórumokat. Az új divat, a blog azonban még csak keveseket hódított meg – a hálót használók jelentős része nem is tudja, mi az.

Az internetezők többsége szokott chatelni és látogatja az internetes fórumokat; az új divat, a blog azonban még csak keveseket hódított meg – a hálót használók jelentős része nem is tudja, mi az.

Az NRC NetMonitor kutatásának adatai szerint a gyakran (hetente legalább egy alkalommal) internetező felnőttek 19 százaléka szokott rendszeresen csevegni az interneten keresztül, és mintegy kétszer ennyien alkalmanként használják a chatet. Az online csevegés egyébként inkább a fiatalabbakra jellemző: a 18-29 évesek 22 százaléka rendszeresen chatel, míg a 40 felettiek esetében csak 15 százalék a rendszeres chat-használók aránya.

[ajanlo=94][igazitas=left/] Noha a chat lehetőséget teremt a társkeresésre, az online csvegők kevesebb mint 4 százaléka látogatja elsősorban e célból a különböző chatszobákat – legtöbben a barátokkal, családtagokkal való kapcsolattartást jelölik meg a chat-használat elsődleges indokaként: 46 százalék számára ez az elsődleges motívum, sőt a rendszeres chat-használók esetében ennél is magasabb, 63 százalék a főként kapcsolattartás céljából csevegők aránya.

A chat által történő társkeresés a középkorúakra jellemző leginkább: a 40 és 50 közöttiek körében 9 százalék azok aránya, akik leginkább e célból chatelnek. A motivációt illetően éles különbség figyelhető meg továbbá a különböző településtípusokon élők között is: míg a fővárosban az online csevegők 53 százaléka elsősorban kapcsolattartásra használja a chatet, addig a falvakban élőknek csak kevesebb mint 30 százalékáról mondható el ugyanez. Utóbbiak körében ugyanakkor az átlagosnál lényegesen magasabb (8 százalék) a társkeresés céljából chatelők aránya, illetve azoké, akik elsősorban egyfajta szórakozási formának tekintik a chatet.

Míg a chat-használatot illetően nincs igazán markáns különbség a két nem között, addig az online fórumok látogatása inkább férfias elfoglaltságnak nevezhető. A gyakori internetezők 29 százaléka rendszeresen, további 56 százaléka pedig alkalmanként olvas internetes fórumokat, aktívan azonban ennél kevesebben vesznek részt a fórumok életében: 14 százalék szól hozzá rendszeresen, 44 százalék pedig alkalmanként az általa látogatott fórumok témájához.

A nyilvánosság elé lépés legújabb internetes eszköze, a blog még a gyakori internetezők körében is meglehetősen kevéssé terjedt el. Mindössze 2 százalékuk rendelkezik bloggal, és azoknak az aránya, akik gondolkodnak saját blog létrehozásán, is csupán 4 százalék. Mások online naplóinak olvasása már az internetezők nagyobb hányadára jellemző: 4 százalék rendszeresen, további 25 százalék pedig olykor-olykor olvassa mások blogját – ám még a gyakran internetezők körében is meglehetősen magas, 37 százalék azok aránya, akik nem tudják, mi az a blog.

A kifejezés – vagy a mögötte rejlő tartalom – ismerete kevésbé jellemző a nőkre, mint a férfiakra: a gyakran internetező férfiak 68 százaléka ismeri a fogalmat, a nők körében viszont csak 57 százalékról mondható el ugyanez. A budapestiek szintén jobban informáltabbak: míg a fővárosban élő internet használók 71 százaléka ismeri a blog fogalmát, a vidéki városok esetében csak 59, a falvak esetében pedig mindössze 52 százalék tudja, mi az a blog.

Forrás: NRC Piackutató Kft.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!