2p

A német televíziózásban továbbra is a széles tömegízlésnek megfelelni kívánó műsorszerkesztés az uralkodó, miközben a programok egyre inkább egy kaptafára készülnek. Hasonló trend figyelhető meg a magyar médiában is, ahol a bulvárújságok példányszáma a közelmúltban tovább nőtt.

A németországihoz hasonló trendek figyelhetők meg a magyar médiában is, mind az elektronikus, mind a nyomtatott sajtót tekintve. Utóbbi területen - az előző negyedévekhez hasonlóan - a tavalyi negyedik negyedben tovább csökkent az országos politikai napilapok olvasótábora éves szinten, miközben a Blikk növekedést produkált. A magyar napilapok piacát tehát továbbra is magabiztosan vezeti a bulvárlap, derül ki a Matesz adataiból, amelyet az Origo Üzleti Negyed idéz.

Az eladási adatokat tekintve még mindig a Story a legnépszerűbb sajtótermék, melyből 2004 utolsó negyedévében átlagosan 367 616 darabot adtak el hétről hétre. Ugyanakkor az előző éves eladási adatoktól ez 4,7 százalékkal, a harmadik negyedétől pedig 3 százalékkal maradt el. Az azonos főszerkesztő által jegyzett Best magazin eladott példányainak száma éves szinten nőtt, 3,1 százalékkal.

2004 negyedik negyedévében több mint kétszázezer fogyott az eddig említetteken kívül a Nők Lapjából (átlagosan 299 387 darab), a Kiskegyedből (201 302) és a Vasárnapi Blikkből (217 181 darab) is.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!