2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A vállalati döntéshozók háromnegyede tartja fontosnak a public relations (pr) tevékenységet. Ennek köszönhetően a cégek 60 százaléka foglalkoztat belső pr szakembereket, illetve veszi igénybe pr ügynökség segítségét.

A cégek 40 százalékánál a BellResearch felmérése szerint nincs belső pr csapat és ügynökséget sem bíznak meg, hanem az egyéb területeken dolgozók feladatkörébe integrálják a kommunikációs feladatokat. Ugyanakkor ez utóbbi gyakorlat a vállalatvezetők szerint nem megfelelő, ezért a jövőben változást terveznek ezen a területen.

A megkérdezettek szerint a folyamatos pr tevékenység létkérdés egy cég életében, ugyanakkor a termékek, szolgáltatások sikerességét szerintük elsősorban azok jellemzői és a klasszikus marketingtevékenység sikeressége határozza meg. A pr-nek a termékkommunikációban betöltött helyét 62 százalékuk ítélte fontosnak. Emellett a cégimázs javítását és fenntartását (85 százalék), a konkurensekkel szembeni harc és piaci pozíció erősítését (54-59 százalék) és a befektetői bizalom elnyerését és erősítését (54 százalék) tartják a termékeik és szolgáltatásaik bevezetésénél a siker kulcsának.

A vállalati vezetők 81 százaléka szerint a professzionális pr tevékenység - amely a döntéshozók közel kétharmada (63 százalék) szerint középtávon, 1-3 év alatt fejti ki érezhető hatását - képes pozitív hatást gyakorolni a cég árbevételére is. Minden második megkérdezett vezető vélte úgy, hogy a jelenlegi pr kiadásoknál többre lenne szükség a kitűzött célok elérése érdekében, ugyanakkor a következő egy évben kétharmaduknál nem változnak az erre fordított kiadások, három éven belül pedig a megkérdezettek harmadánál lehet számítani a pr büdzsé növekedésére. 2005-ben a megkérdezett cégek többsége esetében a klasszikus pr tevékenységre - elsősorban sajtókapcsolatok kezelésére és a sajtómegjelenések menedzselésére - szánt összeg a cégek 59 százalékánál kevesebb mint 25 millió forint volt.

Az ügynökséget alkalmazó vállalatok túlnyomó többsége (79 százalék) elégedett partnerével, azonban az ár-érték arányt vizsgálva az elégedettek aránya 58 százalékra csökken. A hazai pr szakembereket általában a közepesnél valamivel jobbnak, a megbízói oldalon dolgozó pr szakembereket jónak, míg a pr ügynökségek szakembereit kifejezetten felkészültnek tartják a vállalatvezetők.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!