A cégek 40 százalékánál a BellResearch felmérése szerint nincs belső pr csapat és ügynökséget sem bíznak meg, hanem az egyéb területeken dolgozók feladatkörébe integrálják a kommunikációs feladatokat. Ugyanakkor ez utóbbi gyakorlat a vállalatvezetők szerint nem megfelelő, ezért a jövőben változást terveznek ezen a területen.
A megkérdezettek szerint a folyamatos pr tevékenység létkérdés egy cég életében, ugyanakkor a termékek, szolgáltatások sikerességét szerintük elsősorban azok jellemzői és a klasszikus marketingtevékenység sikeressége határozza meg. A pr-nek a termékkommunikációban betöltött helyét 62 százalékuk ítélte fontosnak. Emellett a cégimázs javítását és fenntartását (85 százalék), a konkurensekkel szembeni harc és piaci pozíció erősítését (54-59 százalék) és a befektetői bizalom elnyerését és erősítését (54 százalék) tartják a termékeik és szolgáltatásaik bevezetésénél a siker kulcsának.
A vállalati vezetők 81 százaléka szerint a professzionális pr tevékenység - amely a döntéshozók közel kétharmada (63 százalék) szerint középtávon, 1-3 év alatt fejti ki érezhető hatását - képes pozitív hatást gyakorolni a cég árbevételére is. Minden második megkérdezett vezető vélte úgy, hogy a jelenlegi pr kiadásoknál többre lenne szükség a kitűzött célok elérése érdekében, ugyanakkor a következő egy évben kétharmaduknál nem változnak az erre fordított kiadások, három éven belül pedig a megkérdezettek harmadánál lehet számítani a pr büdzsé növekedésére. 2005-ben a megkérdezett cégek többsége esetében a klasszikus pr tevékenységre - elsősorban sajtókapcsolatok kezelésére és a sajtómegjelenések menedzselésére - szánt összeg a cégek 59 százalékánál kevesebb mint 25 millió forint volt.
Az ügynökséget alkalmazó vállalatok túlnyomó többsége (79 százalék) elégedett partnerével, azonban az ár-érték arányt vizsgálva az elégedettek aránya 58 százalékra csökken. A hazai pr szakembereket általában a közepesnél valamivel jobbnak, a megbízói oldalon dolgozó pr szakembereket jónak, míg a pr ügynökségek szakembereit kifejezetten felkészültnek tartják a vállalatvezetők.