2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az amerikai fogyasztók tavaly óta rohamosan növekvő ütemben pártolnak el a hagyományos kóláktól. A Coca-Cola és a Pepsi a diétás üdítők és az energiaitalok piacán kényszerül erősíteni.

Az amerikai fogyasztók tavaly óta rohamosan növekvő ütemben pártolnak el a hagyományos kóláktól. A Coca-Cola és a Pepsi a diétás üdítők és az energiaitalok piacán kényszerül erősíteni.

A Coca-Cola és a PepsiCo piaci részesedése elsősorban a hagyományos kólák fogyasztásának visszaesése miatt csökkent tavaly Amerikában, írja a CNN piackutatási eredményekre hivatkozva. Az atlantai székhelyű Coca-Cola hazai piaci részesedése majdnem egy százalékkal csökkent, de még így is eléri a 43,1 százalékot, a PepsiCo-e pedig jóval kisebb arányban, mindössze 0,1 százalékkal zsugorodott, így a Coke nagy riválisa a piac 31,7 százalékát tudhatja magáénak.

A Coca-Cola birtokolja ugyan a vezető helyet az űdítőitalgyártók rangsorában, de klasszikus kólájából 3 százalékkal, a második helyen álló Pepsiből pedig 2,5 százalékkal kevesebb fogyott tavaly, mint az előző évben. Ugyanezen termékek diétás változatának viszont 5 illetve 6,5 százalékkal nőtt a forgalma. Az elemzők szerint az amerikaiak diétás kólák iránti igénye a tavalyi évben növekedett meg ugrásszerűen, és 12-15 éven belül akár ezek a változatok kerülhetnek a hagyományos kólák helyére a fogyasztási rangsor élén.

A piac harmadik legnagyobb szereplője, a brit Cadbury Schweppes 0,2 százalékkal 14,5 százalékosra növelte piaci részesedését. A Cadbury is egy diétás italának, a cukormentes Dr. Peppernek köszönhette az eredményt, amelynek 16 százalékkal nőtt a forgalma. Magyarországon is ismert termékük, a 7up viszont most szorult le először a szénsavas üdítők top tízes listájáról, amit immár húsz éve állítanak össze.

A három nagy üdítőitalgyártó cég együttesen az amerikai piac 90 százalékát birtokolja. Mivel egyre nagyobb kereslet mutatkozik a kalóriaszegény, cukormentes üdítőkre, mind a Coca-Cola, mind a Pepsi ebben a szegmensben vezet be új termékeket. Mindkét vállalat a Splenda nevű cukorpótlóval édesített üdítőket dob piacra tavasztól, a Coca-Cola pedig citromízű kólát és egy új üdítőitalt jelentet meg.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!