A növekedéshez hely is kell
A légitársaságok közti versenyben a repterek legalább olyan fontos szerepet játszanak, mint az utasok, éppen ezért komoly fejlesztésekre van szükség mind a Ferihegyi repülőtéren, mind a városközpontba irányul közlekedésben ahhoz, hogy Budapest profitálhasson a bővülő légi közlekedési piacból. A Budapest Airport ezt felismerve még tavaly nyáron hozzákezdett a ferihegyi egyes terminál újjáépítéséhez, mely várhatóan idén nyár végére készül el, és több mint 2,5 millió utast szolgálhat majd ki.
Utazott-e tavaly külföldre? | Fapadossal utazott-e? |
„A diszkont légiutak iránti rendkívüli kereslet miatt egy-két éven belül újabb fejlesztésekre is szükség lesz, ezért a 2C terminál tervezése is folyamatban van, ez 2009-ig készülne el” – mondta el Bella Balázs, a Budapest Airport stratégiai vezérigazgató-helyettese a KPMG-tanulmányt ismertető eseményen.
Tervez-e külföldi utazást a következő 12 hónapban? | Tervezi-e, hogy fapadossal utazik? |
Komoly lehetőségeik vannak a regionális repülőtereknek is, amelyek alacsonyabb díjaik miatt lehetnek vonzóak a diszkont-légitársaságok számára - hangsúlyozta Andrea Sartori. Az easyJet Pető elmondása szerint ha olcsóbb, nem tartja kizártnak a reptérváltást, a WizzAir és a SkyEurope azonban kifejezte abbéli kétségét, hogy lenne kereslet egy fővárostól távolabb eső reptérre, pláne hogy jelenleg ilyen készen még nincs Magyarországon. „Mi sokkal inkább a Budapest közeli másodlagos repterek fejlesztését, valamint az autókölcsönzőkkel való jobb együttműködést látjuk kifizetődőnek” – nyilatkozta a téma kapcsán Christian Mandl, a SkyEurope tulajdonos-vezérigazgatója.
Molnár Anikó Menedzsment Fórum