2p

Utolérte az elmúlt évben a digitális zeneeladásokból származó bevétel a hagyományos hanghordozók forgalmát a globális zenepiacon.

A Hanglemezkiadók Nemzetközi Szövetségének (IFPI) kedden ismertetett jelentése, a Digital Music Report szerint 6,9 százalékkal 6,9 milliárd dollárra növekedett a digitális piac forgalma, így a teljes piac 46 százalékát teszi ki. 2014-ben összesen 14,97 milliárd dolláros bevételt generált a zeneipar, ami a 2013-as évhez képest 0,3 százalékos visszaesést jelent.

A hagyományos hanghordozók eladásának forgalma szintén 46 százalékát teszi ki a világpiacnak. A maradék 8 százalékot az előadói és egyéb jogokból származó bevételek adják.

A zeneipar mindig élen járt a digitális fejlődés követésében. Ezt a vezető pozíciót őrzi meg azzal is, hogy lépést tart a digitális forradalommal, teret enged ugyanis a fogyasztók igényének, akik már nem a zene birtoklására, hanem elérésére vágynak - mondta Frances Moore, az IFPI vezetője.

Ennek megfelelően további átrendeződésekre lehet számítani. Tavaly például 39 százalékkal növekedett a streaming-zenehallgatást nyújtó szolgáltatások, többek közt a Spotify forgalma, míg a letöltéseké 8 százalékkal csökkent.

Világszerte 41 millióan rendelkeznek előfizetéssel, ez 2013-hoz képest 46,4 százalékos növekedés. Az előfizetések forgalma ennek megfelelően a digitális piac 23 százalékát teszi ki és 1,6 milliárd dollárt generált. Az új szolgáltatások, mint a Jay-Z rapper által elindított Tidal várhatóan tovább növelik a forgalmat.

Egyes országokban, például Franciaországban, Németországban és Japánban egyelőre továbbra is a fizikai hanghordozók forgalma a domináns - derül ki az IFPI jelentéséből.

Újításként vezetik be a zeneiparban, hogy globális szinten összehangolják a dalok és lemezek megjelenésének dátumát is. Július 10-től tehát minden országban ugyanattól a naptól, mindig péntektől lesz elérhető a friss megjelenés.

Az elmúlt év legsikeresebb albuma a Jégvarázs című film filmzenéje lett: tízmillió példányban kelt el. A leghallgatottabb dal Pharrell Williams Happy című száma volt, amelyet 13,9 millió alkalommal vásároltak meg. A legnagyobb forgalmat generáló művész 2014-ben Taylor Swift lett.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!