3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyoldalúan felmondta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) a Nemzetközi és Hivatásos Gépkocsivezetők Országos Szakszervezetével (NeHGOSZ) a közúti közlekedési alágazatban kötött, több munkáltatóra kiterjedő kollektív szerződést 2016. február 1-jével - közölte a szakszervezet szerdán.

Az MKFE mint munkaadói szervezet az MTI megkeresésére azzal indokolta a lépést, hogy olyan partnerrel kíván kollektív szerződést kötni, amely reprezentatív szervezetként tevékenykedik.

A kollektív szerződést a NeHGOSZ a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületével 2003-ban kötötte, amit 2013-ban módosítottak. A munkavállalói képviselet szerint a több munkáltatóra kiterjedő kollektív szerződés nagy segítség volt a mikro- és kisvállalkozóknak, akik nem tudják megfizetni a munkajogi szakértőket, és maguk gyakran nehezen értelmezik az új Munka törvénykönyvében álló jogszabályokat.

Átadták az első Airbus A320Neo gépet

A kollektív szerződés tartalmazta egyebek között a munkaadók és a munkavállalók megállapodását a napi, illetve a heti munkaidő, a pihenőidő és a készenléti idő díjazásában. A kollektív szerződés értelmében a szakszervezeteknek lehetőségük nyílt arra, hogy olyan munkáltatókhoz is bemenjenek tárgyalni, ahol korábban nem volt tagjuk. Eddig a kollektív szerződés értelmében a szakszervezet tarthatta például a szakmai továbbképzéseket, és a sztrájkjog kezelésében is volt közös álláspont - fejtette ki a NeHGOSZ.

Eisen Sándor, a NeHGOSz elnöke az MTI-nek azt mondta, hogy a kialakult helyzetet a március 5-i küldöttgyűlésükön megtárgyalják, és döntenek a további lépésről. A tagság létszámáról az elnök nem kívánt információt adni.

Az MKFE az MTI érdeklődésére közölte: a hazai árufuvarozó és személyszállító vállalkozások legerősebb érdekvédelmi szervezeteként olyan munkavállalói  partnerrel kívánnak kollektív szerződést kötni, amely szintén reprezentatív szervezet. Megjegyezték: a NeHGOSZ már a 2013-as szerződésmódosításkor sem felelt meg maradéktalanul ezeknek a kritériumoknak, és a legutóbbi egyeztetéseken sem tudta ezt hitelt érdemlően igazolni.

Jelezték: a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének tagjai egyetlen pillanatra sem maradnak kollektív szerződés nélkül, a három hónapos felmondási idő végére ki fogják választani a leendő partnert. A Nemzetközi és Hivatásos Gépkocsivezetők Országos Szakszervezetének weboldalán lévő információ szerint több mint 450 munkahelyen képviselik a hivatásos és nemzetközi gépkocsivezetők érdekeit. A szakszervezet taglétszámáról nem közölnek adatot.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!