3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy hete arról számoltunk be, hogy a legfontosabb spanyol rangadó, a Barca-Real lett az év addigi legnézettebb tévés meccse. Messiéknek azonban csak hét nap jutott az élen, mert jöttek Dzsudzsákék.

Nem sok panasza lehetett a vasárnapra a köztévé vezetőinek, népszerű sportműsorok foglalták ugyanis keretbe a napot. Ennek köszönhetően mind reggel, mind este számottevő néző ült a Duna TV adásai előtt. (Nem pedig kapcsolt oda csatornaszörfözés közben, amellyel a váltás után próbált büszkélkedni a közmédia.)

Az új Forma-1-es szezon komoly izgalmakat és Vettel visszatérését hozta, így akár arra is jó esély van, hogy a következő futamokat még a mostaninál is többen nézzék. Már csak azért is, mert a kora reggeli időpont, és a hétvégi óraállítás gyaníthatóan "vitt el" potenciális nézőket . A malajziai futamot egyébként a 18-49-es korcsoportban 276 ezren, míg a teljes lakosságot tekintve 566 ezren nézték (a tévé előtt ülők harmada).

Ennél is többen nézték az esti magyar-görög válogatott összecsapást. A nem túl eseménydús meccset 790 ezren látták, de még a kereskedelmi célcsoportban is 317 ezer nézővel büszkélkedhetett a találkozó. Ez egyébként nagyjából másfélszer több, mint amit egy héttel korábban az El Clásico, a Barcelona-Real Madrid elért. Így kissé szarkasztikusan azt is mondhatjuk, hogy a görögöket ugyan nem sikerült a válogatottnak legyűrnie, de a spanyol élcsapatokat maga mögé utasította a nemzeti tizenegy.

Mivel más műsorok kapcsán hasonló kiugró számokról nem beszélhetünk, így megállapítható, a köztévé átalakítása két hét után nem hozott átütő nézői aktivitást. Továbbra is csak a szokásos sportműsorok tudják a nézőket a közmédia valamely csatornáján tartani.

Nincs ilyen problémája az RTL Klubnak, amelyet várhatóan április közepétől még többen fognak hétköznaponként nézni, a csatorna ugyanis újraindítja a Konyhafőnök című főzős műsorát. Ennek első szériája (általunk legalábbis) nem várt kiugró nézettséget ért el, mely vetekedett a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest számaival. Mindez pedig borítékolhatóan újabb fejtörést okozhat(ott) a TV2 vezetőségének.

Utóbbi kereskedelmi csatorna ugyanis hétköznap továbbra is a "sötétben tapogatózik". Hiába próbálkoztak idén több "papíron működő" műsorral, gyakorlatilag mindegyik befulladt, legyen szó talkshowról, gasztronómiai műsorról, vagy az Éden Hotelről, amely a Viasat3-on remekül működött.

Hogy nem lesz teljes reménytelenség a TV2-nek sem a tavasz, arról várhatóan az Ének iskolája gondoskodik majd. A tavalyi, második évadával a TV2 az akkor még viszonylag magas számokat produkáló X-Faktor ellen is sikerrel vette fel a kesztyűt.

A 12. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben egyébként minden estét az RTL Klub nyerte. Átlagosan a tévé előtt ülők 20,7 százaléka követte, míg a TV2 12,4 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák közül a Cool volt a jobb (7,3% SHR), a F+ (4,9% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. A filmcsatornától nem sokkal maradt el a Viasat3 (4,2% SHR) sem.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!