Nem sok panasza lehetett a vasárnapra a köztévé vezetőinek, népszerű sportműsorok foglalták ugyanis keretbe a napot. Ennek köszönhetően mind reggel, mind este számottevő néző ült a Duna TV adásai előtt. (Nem pedig kapcsolt oda csatornaszörfözés közben, amellyel a váltás után próbált büszkélkedni a közmédia.)
Az új Forma-1-es szezon komoly izgalmakat és Vettel visszatérését hozta, így akár arra is jó esély van, hogy a következő futamokat még a mostaninál is többen nézzék. Már csak azért is, mert a kora reggeli időpont, és a hétvégi óraállítás gyaníthatóan "vitt el" potenciális nézőket . A malajziai futamot egyébként a 18-49-es korcsoportban 276 ezren, míg a teljes lakosságot tekintve 566 ezren nézték (a tévé előtt ülők harmada).
Ennél is többen nézték az esti magyar-görög válogatott összecsapást. A nem túl eseménydús meccset 790 ezren látták, de még a kereskedelmi célcsoportban is 317 ezer nézővel büszkélkedhetett a találkozó. Ez egyébként nagyjából másfélszer több, mint amit egy héttel korábban az El Clásico, a Barcelona-Real Madrid elért. Így kissé szarkasztikusan azt is mondhatjuk, hogy a görögöket ugyan nem sikerült a válogatottnak legyűrnie, de a spanyol élcsapatokat maga mögé utasította a nemzeti tizenegy.
Mivel más műsorok kapcsán hasonló kiugró számokról nem beszélhetünk, így megállapítható, a köztévé átalakítása két hét után nem hozott átütő nézői aktivitást. Továbbra is csak a szokásos sportműsorok tudják a nézőket a közmédia valamely csatornáján tartani.
Nincs ilyen problémája az RTL Klubnak, amelyet várhatóan április közepétől még többen fognak hétköznaponként nézni, a csatorna ugyanis újraindítja a Konyhafőnök című főzős műsorát. Ennek első szériája (általunk legalábbis) nem várt kiugró nézettséget ért el, mely vetekedett a Barátok közt és az Éjjel-nappal Budapest számaival. Mindez pedig borítékolhatóan újabb fejtörést okozhat(ott) a TV2 vezetőségének.
Utóbbi kereskedelmi csatorna ugyanis hétköznap továbbra is a "sötétben tapogatózik". Hiába próbálkoztak idén több "papíron működő" műsorral, gyakorlatilag mindegyik befulladt, legyen szó talkshowról, gasztronómiai műsorról, vagy az Éden Hotelről, amely a Viasat3-on remekül működött.
Hogy nem lesz teljes reménytelenség a TV2-nek sem a tavasz, arról várhatóan az Ének iskolája gondoskodik majd. A tavalyi, második évadával a TV2 az akkor még viszonylag magas számokat produkáló X-Faktor ellen is sikerrel vette fel a kesztyűt.
A 12. héten a kereskedelmi célcsoportban főműsoridőben egyébként minden estét az RTL Klub nyerte. Átlagosan a tévé előtt ülők 20,7 százaléka követte, míg a TV2 12,4 százalékig jutott. Az RTL-es kábelcsatornák közül a Cool volt a jobb (7,3% SHR), a F+ (4,9% SHR) pedig a negyedik helyre szorult. A filmcsatornától nem sokkal maradt el a Viasat3 (4,2% SHR) sem.
mfor.hu