3p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az értékesítési rendszer kiindulópontját a termelők, végső pontját a fogyasztók jelentik, karakterét pedig a közbenső nagykereskedelmi és kiskereskedelmi funkciót ellátó vállalatok határozzák meg. Az Internet azonban ezt a marketing tankönyvekben szereplő jól bevált definíciót is alaposan felforgatta.

A cikk első része
A cikk második része
A cikk harmadik része
A cikk negyedik része

A "közvetlenül a gyártótól" modell annyiban lép túl a hagyományos értelmezésen, hogy kiiktatja a kis- és nagykereskedőket az értékesítési láncból (dezintermediáció), így a termelő közvetlenül a fogyasztóval kerül kapcsolatba (Dell Computer).

Az értékesítési rendszernek az alábbi, elsősorban disztribúciós funkciókat kell ellátnia:

1. üzletkötéssel kapcsolatos funkciók (eladás, vásárlás, kockázatvállalás);
2. logisztikai funkciók (összeszerelés, csomagolás, adjusztálás, raktározás, készletgazdálkodás, szállítás);
3. áruforgalmat elősegítő funkciók (pénzügyi kondíciók, eladás utáni szolgáltatások, koordináció stb.).


Mint látjuk, igen szerteágazó tevékenységhalmaz hárul az értékesítési rendszer szereplőire, melyeket ebben az esetben egyedül a gyártó vállal magára. Természetesen a közbülső szereplők kikapcsolásával jelentős mértékben nőhet a profitráta is, továbbá a modell alkalmazása révén a hatékonyság növelése, az ügyfelek magasabb színvonalú kiszolgálása, valamint a fogyasztói igények jobb megértése is megvalósulhat. Természetesen a modell alkalmazása nem zárja ki a hagyományos elosztási hálózat fenntartását és párhuzamos működtetését, ám ez a különböző értékesítési csatornák közötti konfliktusokhoz vezethet.

Romlandó áruk esetében kifejezetten hasznos lehet a gyártói modell bevezetése, amire jó példa a Flowerbud online virágkereskedése.

Márkafüggő tartalom (Brand Integrated Content)

Hagyományosan a gyártók a fogyasztói márkatudatosság kiépítésekor a reklámokra támaszkodnak. Az olyan műsorszórókon keresztüli hirdetések, mint a rádió, televízió és a széles rétegeket megcélzó sajtótermékek (újságok, magazinok), vagy a TV-ben, filmekben való termékelhelyezés a modern üzleti élet fontos talpkövei. A Web lehetővé teszi a gyártó számára, hogy a márkához kötődő tartalmat még pontosabban bemutathassa. A termékelhelyezés tekintetében a BMW luxusautógyára számított igazi újítónak. A vállalat BMW-filmjei kreatív keverékét alkotják a reklámnak és a szórakoztatásnak. Ezt az új megközelítést, mely a végsőkig kihasználta a termékelhelyezésből adódó lehetőségeket - a két angol kifejezés összeolvasztása nyomán - "advertainment"-nek is nevezhetjük.

Folytatás

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!