A cikk első része
A cikk második része
A cikk harmadik része
A cikk negyedik része
A "közvetlenül a gyártótól" modell annyiban lép túl a hagyományos értelmezésen, hogy kiiktatja a kis- és nagykereskedőket az értékesítési láncból (dezintermediáció), így a termelő közvetlenül a fogyasztóval kerül kapcsolatba (Dell Computer).
Az értékesítési rendszernek az alábbi, elsősorban disztribúciós funkciókat kell ellátnia:
2. logisztikai funkciók (összeszerelés, csomagolás, adjusztálás, raktározás, készletgazdálkodás, szállítás);
3. áruforgalmat elősegítő funkciók (pénzügyi kondíciók, eladás utáni szolgáltatások, koordináció stb.).
Mint látjuk, igen szerteágazó tevékenységhalmaz hárul az értékesítési rendszer szereplőire, melyeket ebben az esetben egyedül a gyártó vállal magára. Természetesen a közbülső szereplők kikapcsolásával jelentős mértékben nőhet a profitráta is, továbbá a modell alkalmazása révén a hatékonyság növelése, az ügyfelek magasabb színvonalú kiszolgálása, valamint a fogyasztói igények jobb megértése is megvalósulhat. Természetesen a modell alkalmazása nem zárja ki a hagyományos elosztási hálózat fenntartását és párhuzamos működtetését, ám ez a különböző értékesítési csatornák közötti konfliktusokhoz vezethet.
Romlandó áruk esetében kifejezetten hasznos lehet a gyártói modell bevezetése, amire jó példa a Flowerbud online virágkereskedése.
Márkafüggő tartalom (Brand Integrated Content)
Hagyományosan a gyártók a fogyasztói márkatudatosság kiépítésekor a reklámokra támaszkodnak. Az olyan műsorszórókon keresztüli hirdetések, mint a rádió, televízió és a széles rétegeket megcélzó sajtótermékek (újságok, magazinok), vagy a TV-ben, filmekben való termékelhelyezés a modern üzleti élet fontos talpkövei. A Web lehetővé teszi a gyártó számára, hogy a márkához kötődő tartalmat még pontosabban bemutathassa. A termékelhelyezés tekintetében a BMW luxusautógyára számított igazi újítónak. A vállalat BMW-filmjei kreatív keverékét alkotják a reklámnak és a szórakoztatásnak. Ezt az új megközelítést, mely a végsőkig kihasználta a termékelhelyezésből adódó lehetőségeket - a két angol kifejezés összeolvasztása nyomán - "advertainment"-nek is nevezhetjük.
Folytatás