A reklámszakemberek és marketingesek nem kímélik a felelős döntéseket még nem hozható, viszont igencsak befolyásolható korban lévő gyermekeket. A potenciális kis fogyasztók hirdetésekkel bombázását úgy tűnik nem lehet elég korán elkezdeni. A zsenge korban lévők kiforratlan értékrendjének esetleges eltorzításáért azonban nem csak a reklámok a ludasak, legnagyobb felelőssége a szülőknek és a nevelőknek van.
A Mediamark Research 2005-ös felmérése szerint a 6 és 11 év közötti amerikai gyermekek 58 százaléka - szüleivel ellentétben - végignézi a televízióban adott reklámokat. Az 5.400 megkérdezett kiskorú közel fele-fele arányban mondta ezt, bár a fiúk azért némileg fogékonyabbak voltak a hirdetésekre, mint a lányok.
Míg a felnőttek leginkább a tv hirdetések iránt viseltetnek ellenszenvvel, a fiatalok körében épp ez a reklámtípus a legkedveltebb. A gyerekeknek szóló reklámokban - sokszor a kicsik kedvenc sztárjaival - hirdetett élelmiszerek azonban olyan mértékű kalóriát tartalmaznak (azaz olyan magas a zsír-, a cukor- és a sótartalmuk), hogy az már veszélyes az egészségre.
Egy másik - az eMarketer által még szeptemberben publikált - idei internetes kutatás szerint az egészen fiatal, 3 és 11 év közötti gyerekek, több mint harmada (39 százalék), a 12-17 éves, azaz serdülőkorban lévőknek pedig majdnem háromnegyede (73 százaléka) rendszeresen használja az internetet. Ez azt jelenti, hogy az USÁ-ban 18,8 millió tinédzser és másik 14,1 millió egészen kicsi gyerek szörfözik a világhálón. Ez az összes (felnőtteket is magában foglaló) internetet használók 19 százalékát teszi ki. Érthető hát a hirdetők fokozott érdeklődése a korcsoport iránt.
Mikor egy kutatás alkalmával szakemberek találomra letöltöttek öt-hat gyermekek által használt weboldalt, és ráklikkeltek néhány linkre, az általuk használt számítógép 359 különböző reklámszoftvert töltött le, és pop-up reklámok özönét zúdította a gépre. Míg más típusú internetes oldalak sem voltak pop-up hirdetések híján, egy utazási portálon való barangolás után csak 64, míg a sport témájú oldalakról mindössze 17 reklám-támadás indult el a PC ellen. A fiatalkorúak által kedvelt oldalak minden kétséget kizáróan vezettek a hirdetések számát illetően.
A Mediamark azt tervezi, hogy rendszeresíteni fogja a reklámok gyermekekre tett hatásának vizsgálatát és a jövőben megkérdezi ezzel kapcsolatban a szülőket és a gyermekek felügyeletével megbízott felnőtteket is. Azt szeretnék ugyanis kideríteni, hogy a felnőttek és szülők viselkedése, illetve kapcsolatuk a gyermekekkel hogyan befolyásolja azok későbbi médiafogyasztását illetve vásárlási szokásait. Az egészen friss felmérés iránt egyébként élénken érdeklődtek a reklámügynökségek, sőt több gyermekcsatorna is, köztük a Cartoon Network.