Egy nemzetközi felmérés szerint az egészséges életmódot, a súlycsökkentést és a fiatalos lendületet hirdető élelmiszerek és italok tartoznak a világ leggyorsabban növekvő termékei közé, számol be a Világgazdaság.
Az elmúlt két évben a szója alapú italok és az ivójoghurtok értékesítése bővült a legnagyobb mértékben 31, illetve 19 százalékkal, derül ki az AC Nielsen kutatóintézet Élelmiszer című szaklapban közzétett elemzéséből.
A vásárlók elsősorban azon cégek termékeit keresik, amelyek egészséges és egyúttal finom élelmiszereket, italokat állítanak elő. A legnagyobb figyelem azokra az egészségügyi területekre - elhízás, cukorbetegség elleni küzdelem - összpontosul, amelyeket a média is felkap.
A tanulmány szerint a magas proteintartalmú és egyben kalóriaszegény termékek iránti növekvő kereslet elsősorban a fejlettebb országokban figyelhető meg. Az AC Nielsen 59 országban, 89 termékkategóriában vizsgálta az értékesítési bevételek változását. A globális növekedési ütem összességében négy százalékos volt, Európában két, Észak-Amerikában pedig négy százalékos bővülést regisztráltak, írja a Világgazdaság.
A hasunk mellett már az eszünkre is hallgatunk vásárláskor
Egy nemzetközi felmérés szerint az egészséges életmódot, a súlycsökkentést és a fiatalos lendületet hirdető élelmiszerek és italok tartoznak a világ leggyorsabban növekvő termékei közé, számol be a Világgazdaság.