Az elmúlt időszakban az élelmiszeripari cégek elleni erősödő támadások miatt a szektorban működő vállalatok nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges táplálkozásra és termékeik hirdetéseire - írja a Napi Gazdaság.
A probléma az Európai Unió figyelmét sem kerülte el, Marcus Kypianu fogyasztóvédelmi biztos egy év haladékot adott a gyártóknak, hogy szabályozzák reklámjaikat.
Az élelmiszer-ipari cégek felelős reklámtevékenysége segíthet a fogyasztóknak a termékekkel kapcsolatos helyes választásban. A mozgásszegény életmód vagy az elhízás azonban korántsem csak a nagy reklámköltők felelőssége - mondta el a Napi Gazdaságnak Fazekas Judit, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) főtitkára.
A szakember úgy vélekedett, hogy a szakma egyértelműen az önszabályozás mellett teszi le a voksot, amikor a gyermekek elhízásával kapcsolatban felvetődik a televízióban, az utcán, az újságokban és az üzlethelyiségekben látható reklámok készítőinek felelőssége.
Fazekas Judit a Napi Gazdaságnak az is elmondta, hogy az ÖRT a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICG) által kiadott irányelveket is figyelembe véve dolgozta ki az élelmiszer-ipari reklámokra, illetve a gyermekeknek szóló hirdetésekre vonatkozó elveket, amelyeknek a látható reklámok zöme ma már megfelel.
Kapcsolódó anyagok
Már az EU is megvédené a gyerekeket a hamburgertől
Itthon is támadásokra számíthatnak a gyorséttermek
Etikátlanul befolyásolják a hirdetők a gyerekeket
A hazai reklámok többsége megfelel a normáknak
Az elmúlt időszakban az élelmiszeripari cégek elleni erősödő támadások miatt a szektorban működő vállalatok nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges táplálkozásra és termékeik hirdetéseire.