2p

Az elmúlt időszakban az élelmiszeripari cégek elleni erősödő támadások miatt a szektorban működő vállalatok nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges táplálkozásra és termékeik hirdetéseire.

Az elmúlt időszakban az élelmiszeripari cégek elleni erősödő támadások miatt a szektorban működő vállalatok nagyobb figyelmet fordítanak az egészséges táplálkozásra és termékeik hirdetéseire - írja a Napi Gazdaság.

A probléma az Európai Unió figyelmét sem kerülte el, Marcus Kypianu fogyasztóvédelmi biztos egy év haladékot adott a gyártóknak, hogy szabályozzák reklámjaikat.

Az élelmiszer-ipari cégek felelős reklámtevékenysége segíthet a fogyasztóknak a termékekkel kapcsolatos helyes választásban. A mozgásszegény életmód vagy az elhízás azonban korántsem csak a nagy reklámköltők felelőssége - mondta el a Napi Gazdaságnak Fazekas Judit, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) főtitkára.

A szakember úgy vélekedett, hogy a szakma egyértelműen az önszabályozás mellett teszi le a voksot, amikor a gyermekek elhízásával kapcsolatban felvetődik a televízióban, az utcán, az újságokban és az üzlethelyiségekben látható reklámok készítőinek felelőssége.

Fazekas Judit a Napi Gazdaságnak az is elmondta, hogy az ÖRT a Nemzetközi Kereskedelmi Kamara (ICG) által kiadott irányelveket is figyelembe véve dolgozta ki az élelmiszer-ipari reklámokra, illetve a gyermekeknek szóló hirdetésekre vonatkozó elveket, amelyeknek a látható reklámok zöme ma már megfelel.

Kapcsolódó anyagok
Már az EU is megvédené a gyerekeket a hamburgertől
Itthon is támadásokra számíthatnak a gyorséttermek
Etikátlanul befolyásolják a hirdetők a gyerekeket

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!